dinsdag 14 juni 2016

Liever cool dan droog

Het dreinerige regentje lijkt langzaam in een heuse regenbui over te gaan als de brugpieperpuber naar school moet. Hij had al niet zoveel zin in school, dit maakt het er niet beter op.

Ga met de bus, adviseer ik. Hij wil niet. Neem een regenjas mee, opper ik, tegen beter weten in. Even wachten tot het opklaart misschien? Hij trekt zijn korte dunne donsjackje dicht, capuchon op en fietst weg. Even later krijg ik een appje met foto. Hij staat als verzopen katje in de hal van de school, maar hij moet er ergens toch nog wel om lachen geloof ik.

Natuurlijk wil je geen regenpak als je een tiener bent. Zeiknat regenen en nog een hele tijd op school zitten soppen is niet fijn. Maar altijd nog beter dan zo'n stom pak aan. Tot ver in het najaar had ik blote voeten in mijn ballerina's omdat pantykousjes stóm waren. En je jas dícht doen? Alleen als het écht niet anders kon. Ook dat zag er niet stoer uit. Ook de pubers vader weet er alles van, die was zo mogelijk nog gevoeliger dan ik voor wat in zijn eigen ogen wel en vooral niet kon. 

Maar nu zijn we oud en wijs (haha, maar niet heus). En kiezen we (heel) soms toch voor comfort in plaats van voor cool. Man gaat met de auto naar zijn werk als het regent, en anders zit er een regencape in zijn tas. Ik loop al bijna vaker op platte verende zolen dan op pumps. En het interesseert ons allemaal niet zo veel meer wat de ander ervan denkt, als we het zelf maar lekker vinden.

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat we gewoon wáttiger geworden zijn met de jaren. Ik moet nu eigenlijk boodschappen doen, maar zit gewoon binnen mijn tijd te verdoen omdat het buiten zo hard regent. Die twee meter naar de auto en die misschien wel honderd meter van parkeerterrein naar supermarkt, mét waterdichte jas en dichte laarsjes? Daar zie ik best tegenop...   

7 opmerkingen:

  1. HAHA toevallig had ik het daar ook nog over, afgelopen weekend.

    Wat is het toch fijn om je niet meer druk te maken over wat mensen van je vinden...!

    (hoewel... crocs gaan mij te ver. En van die handige stevige oma-schoenen ook... en zo kan ik nog wel wat dingen bedenken, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn kinderen laten zich ook liever tot op het bot natregenen dan een regenpak aan te doen...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze/we worden verstandig ..... ooit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar sowieso leuk dat jullie "je eigen tijd niet vergeten zijn". Jullie begrijpen je brugpieper tenminste, mazzelaar die pieper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha: een regenjas. Maham!!!
    Maar goed, dat schreef je zelf later ook al.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ja ik heb me ook altijd verbaasd over het feit dat één van de stiefdochters ook altijd weigerde ook maar iets van regenkleding aan te trekken, ook al was er een wolkbreuk... Tegenwoordig kan het haar niets meer schelen, dus met de tijd komt ook de wijsheid...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?