dinsdag 17 mei 2016

Doeiii

Badjas, handdoek, borstel - check
Vriendje-van-zoon's moeder gedubbelcheckt dat ze 'm ophaalt uit school - check
Briefje op het aanrecht met instructies/tijden/adressen voor Pappalien - check
Avondeten voorbereid en klaargezet in de koelkast - ja dáág, zo gek als mijn moeder ben ik niet
Sleutel in dochters tas gestopt - check
Vaatwasmachine gerepareerd - uh... bijna. Monteur komt vrijdag!
Huis opgeruimd - check

Ik ga zo - met dat ietwat aangekomen lijf en al - lekker met vriendin naar de sauna. Even lekker bijkletsen, uitrusten en superschoon worden. En dan - om te voorkomen dat we met onze neus in het spitsuur thuis vallen als we terug komen - nog even lekker wat eten in een restaurantje om de hoek.

Geen medelijden met Pappalien die de schrik van zijn leven krijgt nu hij een middag en avond helemaal alleen voor drie kinderen moet zorgen: halen brengen opvoeden eten koken billen wassen voor (laten) lezen en naar bed en dan nog even met oudste voor de tv hangen. Geen medelijden, want hij kan dat heel erg goed. Bovendien gaat hij straks gewoon bijna een hele week weg en mag ik dan alles in mijn uppie doen.

Ik hoop wel dat dan de vaatwasser is gerepareerd.


13 opmerkingen:

  1. Whoooohooooo heel veel plezier!!! Genieten maar! Je ziet wel weer wat voor een chaos je aantreft bij thuiskomst ;) Of niet, dan is alles goed gegaan en heb je je voor niets zorgen gemaakt.
    Ik ga zelf over 10 dagen een week alleen naar mijn ouders in Frankrijk en dan zijn man en zoon alleen thuis.... Ik heb natuurlijk al allerlei rampscenario´s in gedachten maar ´t gaat ook vast goed komen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel mee. En iedereen was blij. Papa had ze "aardappelproducten" (patat) met "kip" (nuggets) en "groente" (slablaadje met komkommer op de Mcburger van papa) te eten gegeven zonder vaat te maken, hihi.

      Verwijderen
  2. O héérlijk en helemaal gelijk natuurlijk. Zo af en toe moet een vrouw zichzelf verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar maar dan moet ie óók nog koken?! hahahaha you go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt gehad (wat bloglovin toch doet, ik krijg jouw berichten veel later,)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?