woensdag 18 mei 2016

Lang lang geleden...

Ken je dat? Dat je in een verloren uurtje, waarin je echt niet meer weet wat te doen, je wat gaat googlen op namen uit het verleden? Klasgenootjes, oude liefdes. Ik ben erg gelukkig met Pappalien, daar gaat het niet om. Maar soms heb je wel eens zo'n "hoe zou het afgelopen zijn met die en die" moment.

Ik was als tiener altijd en op veel jongens tegelijk gruwelijk verliefd. Meestal zeer platonisch, moet ik er gelijk bij zeggen. Voor meer dan het uitwisselen van broeierige blikken was ik veel te verlegen.

Ik googelde op R, waar ik al in de tweede van de lagere school (groep 4 nu dus) mijn oog op had laten vallen. Hij was toen een knappe, wat timide jongen. Zo mogelijk nog verlegener dan ik, dus dat werd natuurlijk niks.

De best goed uitziende, wat timide  basisschoolleerling was uitgegroeid tot een erg knappe slanke en goed conserveerde man. Carrieretechnisch niet heel spannend. Iets on-interessants op financieel gebied bij een saaie organisatie, woont nog steeds in de buurt. Vast een keurige aardige burgerlijke man. Ik heb er niets over kunnen vinden, maar ik schat in twee kinderen, een Ford Focus station en een doorsnee rijtjeshuis in de vinex.    

Wat andere mensen bleken wat verder uitgevlogen soms, of wat verrassender carrières. Sommige waren nog steeds niet aanwezig op het internet. Wat ik vooral bij it-ers nogal verdacht vindt, maar dat terzijde.  

En dan X. De eerste echte verkering. Wat was ik verliefd. En wat hadden mijn ouders gelijk dat ze hem niet zo zagen zitten. Hij was toen al lelijk (al vond ik die pokdalige kop toen wel soort van stoer), en hij was een regelrechte lul. Dat gaf hij toen zélf al toe. Later kwam ik hem eens ergens tegen, met een vrouw waarvan ik blij was dat ik niet op haar leek.

De foto die ik nu op internet vond toont een dikke ouwe kerel, nog lelijker dan toen. Het behalen van z'n vwo diploma was kennelijk het hoogtepunt in z'n carrière. Inmiddels werkt hij bij het crematorium. Godzijdank niet hier in de buurt. Het laatste wat ik mezelf gun is dat uitgerekend hij mijn dooie lijf het laatste duwtje zal geven.

14 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik lig hier dubbel...

    Eh... ja ik zoek ook regelmatig even wat mensen uit mijn verleden op, van oud klasgenoten tot kalverliefdes en ex-collega´s.

    Altijd leuk om te doen, om ze weer te zien, om te kijken met wie ze nu zijn (of niet), of ze zich hebben voortgeplant enzo.

    Sommigen kan ik ook helemaal niet vinden, en dat vind ik dan best wel weer irritant ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee eigenlijk niet, misschien komt dat wel omdat ik geen facebook heb. Bovendien die ik zelf helemaal niéts onder mijn volledige echte naam en adres doe, en ga ik er een beetje van uit dat iedereen zo werkt en er dus niet veel te zoeken valt.
    Ik zal dus wel irritant zijn omdat er eigenlijk niets meer me te vinden is dan er in m'n logjes staat, maar ja, dan weet je nog niet wie ik ben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach die arme (lelijke dikke onaardige) man toch... hahahha!!!!

    Ja ik google regelmatig mensen uit het verleden. Gewoon leuk om te weten, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, heb ik ook wel gedaan, dat googlen naar iemand van vroeger. Tjonge jonge wat had ik mij ogen toch soms in mijn achterzak zitten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk om te doen toch?! Gewoon uit oprechte nieuwsgierigheid hoe het met iemand gaat. Jammer dat die jeugdvriendin waar ik 12 jaar beste vriendinnen mee was niet te vinden is....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelden. Wegens al eens eerder behoorlijk gedesillusioneerd te zijn geweest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jawel hoor. Af en toe. Altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam laatst totaal onverwacht een gozer tegen van de basisschool. Blogwaardig dus dat kom je nog tegen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk he, dat vind ik soms ook erg leuk om te doen. Andersom gebeurt het regelmatig dat ik berichtjes in mijn mailbox vind van oude vlammen,meestal is hun huwelijk dan wankel of zijn ze net gescheiden😊

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he, dat vind ik soms ook erg leuk om te doen. Andersom gebeurt het regelmatig dat ik berichtjes in mijn mailbox vind van oude vlammen,meestal is hun huwelijk dan wankel of zijn ze net gescheiden😊

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whahahahaha! Geweldig! Ja hoor, ik beken ook! *heerlijk*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, dat doe ik zeker weleens! Heb al een keertje geluncht met een oud klasgenootje van de lagere school, heb sinds een maand of twee weer mailcontact met een vroegere schoolvriendin en pas geleden ben ik een week of wat behoorlijk van streek geweest omdat ik googlede dat mijn eerste grote liefde overleden was... Toen vond ik dat googlen ineens even niet meer zo leuk... :-( Wat een verdriet had ik ineens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eigenlijk nooit. Maar je brengt me op een idee.

    Je post doet me enorm denken aan het liedje Facebook friends van Brad Paisley. Dat gaat over een vrouw die een oude liefde opzoekt...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na twee jaar kom ik eindelijk weer eens op je blog... je schrijft nog steeds leuk en herkenbaar ;) Hoop dat alles goed gaat met jullie, ik zal eens gaan teruglezen.
    En ja, ik google weleens op oude namen. De meeste vallen tegen en de echt leuken kan ik gek genoeg nooit vinden... Verdacht

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?