maandag 27 januari 2014

Mammalien en de goede voornemens

Januari of niet, ik ben zo nu en dan eens bezig met het uitvoeren van de goede voornemens. Soms gaat dat beter dan anders. In ieder geval vind ik het al een positief iets dát ik me voorneem mijn leven te beteren. En al gaat het maar met kleine stapjes, ook dat is winst.

Eén van de goede voornemen is al jaren om wat groener te worden. Dus kocht ik van de week  een tasje om mee te nemen in mijn handtas, zodat ik wat vaker de plastic tasjes in de winkel kan weigeren en toch mijn handen enigszins vrij kan houden. Het is een superschattig poesje, en rits je zijn koppie open komt er een heus tasje tevoorschijn.



Nou, snoezig, niet? En zoooo handig....

Je mag me gerust uitlachen hoor, dat heeft Pappalien ook al gedaan toen ik met deze Vondst thuiskwam.

En voor wie nog harder wil lachen de volgende poging de wereld te verbeteren.

Behalve groen en gezond en bio en onbespoten en alles, vind ik het namelijk ook fijn om Fair Trade producten te kopen. Alleen moet ik daar dan niet te ver voor om hoeven autorijden fietsen. Dus toen onze lokale super opeens een heel schap vol van die supergezonde bio eerlijke handel had liggen sloeg ik mijn slag. Zoon prees de sinaasappelsap, de cashewnoten waren ook heerlijk en deze week heb ik zelfs vaatwasblokjes van dat merk gekocht.

Fair Trade vaatwasblokjes, lachte ik nog tegen man. Gek eigenlijk! En ze waren zoooo goedkoop!

En toen begreep ik opeens dat die enorme niet te missen E in de okE op verpakking voor Euro staat en niet voor Eko (laat staan Fair Trade). Hoe suf kun je zijn, Mammalien, beetje de kritische consument uithangen met je ogen dicht en je verstand op nul. Ik begrijp inmiddels wél waarom de boodschappen steeds zo goedkoop uitvielen. Ook prettig, maar of goedkoop nu wel met eerlijk en bio te matchen valt betwijfel ik. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...