zondag 26 januari 2014

Gevalletje ziek

Oudste zou een paar uurtjes weg, iets leuks doen. Eerst nog even huiswerk doen, raadde ik aan, dan is dat maar vast klaar. Tussen som drie en vier rende hij opeens naar boven. Enorme hoofdpijn! Hij liep wat heen en weer, zich geen raad wetend. Wat voelde hij zich beroerd! Een paracetamol, een dekentje op de bank. Maar het hielp niet veel. Alle geluiden en het licht deden hem geen goed en hij droop af naar zijn eigen donkere stille kamer.

Wat zou het zijn, zou het besmettelijk zijn en moet ik hulptroepen inschakelen voor de rest van de week? Terwijl ik het me afvroeg zoefde hij langs, hier en daar wat klodders morsend. Eenmaal bij de wc pot aangeland braakte hij er zijn halve maaginhoud uit. Mhh. Dat scheelde, je zag hem opfleuren. Terwijl Pappalien en ik druk in de weeg waren met doekjes en probeerden zelf niet mee te gaan doen keek hij alweer een stuk vrolijker. Hij heeft voor de vorm nog een half uurtje in bed gelegen met een kopje thee maar toen was hij er weer.

Nu speelt hij lief met kleine broer, is zijn huiswerk helemaal af, en heeft verschrikkelijk veel trek in allerlei dingen waar een normaal mens met griep niet aan denken moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...