vrijdag 2 september 2016

Rondje Poef

Het sluipt er in, bepaalde uitdrukkingen. Soms nemen de kinderen iets "swags" mee naar huis ("hé, kil"), soms erf je bepaalde zelf verzonnen of aangepaste woorden of uitdrukkingen van je ouders en soms weet je eigenlijk niet precies meer waarom maar heb je als familie opeens een nieuw buzzwoord te pakken.

"Rondje Poef" is al een tijdje nogal populair in huize Mammalien. Het betekent zoiets als even een en ander doen wat moet gebeuren maar niet zo belangrijk is om verder aan de wereld uit te leggen. "Ik zet even koffie en dan ga ik dat en dat en dat wel even kopen en post die brief en .. ". "Ah, Rondje Poef!". "Wat doet oudste?" O, rondje poef. "Schat, ik doe even Rondje Poef en dan ben ik om tien uur weer thuis". Stukje fietsen? Rondje Poef.

Van de week lagen we op het echtelijk bed vermoeid maar voldaan na een romantisch rondje Poef, toen ik het toch even wilde weten. "Zeg schat, waar komt nou eigenlijk dat Rondje Poef vandaan?"

Wist ik dat niet meer? De zwemles. De intensieve bijles van jongste, de drillende juf die 60 minuten per drie kwartier op jongste aan het inpraten was. "Rondje met je benen, en POEF! Rondje POEF! Rondje POEF". Kennelijk is er ook vooral in papa's hersencellen een flink spoor getrokken dat er voorlopig niet meer uit zal slijten..

Maar het klinkt wel gezellig.

10 opmerkingen:

  1. Hahahahaha, die derde alinea. Wilde ik dat weten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Derde alinea: gezellig wandelingetje door de Vinex-wijk toch zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat soort "familiegeheimen"die eigenlijk geen geheim zijn maar die alléén de betrokkenen begrijpen.
    Ik hou ervan!
    Zo heb ik soms een "red bull"momentje.
    Dan heb ik "engelengeduld" nodig gehad en alleen van red bull krijg je vleugels ,je kúnt niet onder als engel;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha mijn ene wenkbrauw ging ook omhoog bij de derde alinea :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha..leuk is dat toch die speciale uitdrukkingen in het gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha..leuk is dat toch die speciale uitdrukkingen in het gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, deze uitdrukking :-) Ik dacht eerst even, die ken ik niet, maar dat klopt dus.
    En die derde alinea: hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik vind m geweldig! Ook die derde alinea.:-)
    Ps: in de zomervakantie moest ik aan jouw blogpost denken over de zomerbh, toen ik die van mij ook maar achterwege liet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He, had ik geen reactie gegeven?!
    Weet niet meer precies wat ik gezegd had, maar hij is leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...