donderdag 4 augustus 2016

Je krijgt er zoveel voor terug

Hij wilde geen chips. Op zich had dat al een alarmbel moeten doen rinkelen. Hij zag wit en hing wat. Wilde naar bed, buikpijn. Ah, dacht ik, hij is moe!! Het was wel tijd, dus ik begeleidde hem naar zijn kamer. Die conclusie bleek echter ietwat kort door de bocht.

Ik stond - vraag niet waarom - even gebukt half onder, half naast de halfhoogslaper waar hij inmiddels in gekropen was. "Ik ben ook een beetje missel.." wilde hij nog zeggen, maar toen vloog de eerste golf al op mijn achterhoofd.

Terwijl ik de gele brokken langzaam over mijn rug mijn onderbroek in voelde glijden kwam er een tweede golf, over de vloer. De derde kwam natuurlijk toen ik nét onder de douche mijn haar had ingezeept. Zie je het voor je?

En wat moet je dan? Man was ergens verderop heel zakelijk belangrijk heel veel bier aan het drinken, voor grote broer en zus was dit karweitje net even te veel gevraagd. Met een half ingezeept hoofd en druipend lijf stond ik dus weer in zijn kamertje. Om mijn best-wel-stoer manneke te troosten en de grootste ellende vast te verwijderen van de vloer.

Leuk hoor, kinderen. Het is wel wat investeren, maar je krijgt er zóveel voor terug! 

6 opmerkingen:

  1. Ooo drama.ook gehad met de middelste. Echt overal zat het...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo drama.ook gehad met de middelste. Echt overal zat het...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gatver zeg! Ja, die eerste golf komt altijd onverwachts hè, als je geluk hebt op de vloer (geen tapijt) maar meestal in bed, of nog leuker: over het achterste gedeelte van het bed van zus waar alle knuffels staan..... Daarna zet ik altijd onmiddellijk een teiltje naast hun hoofd in bed, dat helpt meestal tegen verdere ongelukjes. Hier gaat het dan meestal van: Ga weg met dat teiltje, ik hoef niet te... blop oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooohhhhhh, dát is diepe ellende, de poepluiers zijn nog te prefereren boven deze smerigheid, en dan óók nog de pech dat je in de "vuurlinie" stond. Je hebt m'n oprecht sympathie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iewwww!! Ik moet er echt niet aan denken. Maargoed, hier zal ik ook mijn portie vast nog wel krijgen. Hoewel ik bedenk me net dat Tobias ook wel een paar keer heeft overgegeven, maar op de een of andere manier vond ik het toen zo zielig voor hem dat ik er helemaal niet bij heb stilgestaan hoe vies ik overgeven normaal gesproken vind..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig gaan die dagen ook weer voorbij! Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...