vrijdag 26 augustus 2016

Gehoorapparaten en God

"God wilde een mens maken, en toen probeerde hij het met modder. Maar dat viel uit elkaar. Daarna probeerde hij stro... "

Het (een) scheppingsverhaal was kennelijk blijven hangen in zijn brein, en ik kreeg een korte samenvatting. Blijft interessant, hoe het allemaal zo gekomen is. Al is niet iedereen het met elkaar eens, wat het best verwarrend maakt.

"Weet je hoe ik een mens maak?", probeerde ik het even over een andere boeg te gooien. "Met een eitje van mezelf en een zaadje van papa."

"JA!", wist de zevenjarig al lang (maar blijft boeiend). "En dan delen de cellen en dan groeit er een soort gek beestje in je buik met een soort benen en armen. En dan moet je naar de dokter, want die heeft een gehoorapparaat en daarmee kan hij in je buik kijken en kan hij zien of de baby een jongetje of een meisje is...."

Eh ja. Zoiets. En wat was het leukst op school vandaag? "Ik heb met houtskool getekend!"

12 opmerkingen:

  1. Whahahaha, dit is een véél amusanter scheppingsverhaal dan het bijbelse. Toch eens proberen wat ik kan horen aan mijn buik met Henk z'n hoor apparaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een soort afgeleide van het scheppingsverhaal van de Maya´s dat hij van de zomer heeft gehoord. En dat gehoorapparaat... ik ben benieuwd wat je ermee ziet! :-)

      Verwijderen
    2. Waarschijnlijk alleen maar oorsmeer....yeg.....

      Verwijderen
  2. Heerlijke reactie, ga apparaat van Pé ook maar eens lenen :)

    Grt. Colin (lynnlogt.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ergens heeft ie nog gelijk ook, echo werkt -als mijn geheugen mij niet in de steek laat- op basis van geluidsgolven die omgezet worden in beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Hij is in ieder geval best spraakzaam :-) lijkt me een goed teken...

      Verwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...