maandag 29 augustus 2016

Ongewenste huisdieren

Lekker he, dat het even afkoelde dit weekend? Ik had in ieder geval alle deuren maar wijd tegen elkaar open gezet.

En dan willen er nog wel eens wat onuitgenodigde gasten binnensluipen.. Muggen, vooral. Goed te zien nu op de pas geverfde witte muren (maar ik mag ze daar dus NIET meer op dood slaan!!).

Toen ik nietsvermoedend langs het waterbakje van de katten liep zag ik daar (ieeeeeeeeek!!) zowaar een kikkertje in zitten.

Gelukkig was het een heel erg klein en levendig kikkertje en had hij al zijn ledematen nog: de katten zelf hadden hem kennelijk nog niet gespot. Dus heb ik al mijn moed bij elkaar geraapt en het beestje gevangen in een glas en buiten in de tuin in een donker vochtig hoekje weer vrijgelaten.

Daarna nog een uurtje in de tuin gewerkt. Lekker opgeruimd en voldaan zakte ik even later op de bank. Mijn hoofd jeukte van het losgekomen zweet, en terwijl ik wat door mijn haar krabde haalde ik er ik een friemelende spin uit van het formaat van de kikker, een centimeter op vijf zeker. Ieeeeeeek!

Ook deze vriend heb ik met behulp van een in de buurt staand kopje heel snel buiten weten te zetten.

Ik denk dat ik de rest van het jaar de deuren maar lekker dicht houd.

13 opmerkingen:

  1. Ik ben anti-insect en mijn muren moeten toch nog ...
    Nog erger vind ik het moment bij de kapper en dat er één stoel verder een meisje zit met luizen en de kapster dat pas tijdens het knippen ontdekt en dus verder moet knippen. Het idee dat ik uitgerekend bij de kapper getrakteerd zou worden op ongewenst bezoek ... ieeeeekkkk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dat is ook een nachtmerrie ja. Brr. Voor de kapster zelf ook trouwens. MOeten knippen tussen de luizen door..

      Verwijderen
  2. Kikkers heb ik ook liever niet als huisdier....brrr.. ze springen met te makkelijk.
    Ja zo'n mug op een witte muur doodslaan maakt natuurlijk lelijke vlekken, Misschien toch de kikkers maar binnen laten, én de spinnen die eten volgens mij allebei muggen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh brrrrr, die kikker gaat nog wel, maar die spin........ GROTE fobie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gats. Wij hebben nieuwe horren in ramen en deuren dus ik hoop dat alle ongewenste gespuis buiten blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh gatver, da's wel heel goor, zo in je haar.
    Las ergens dat de spinnen deze herfst groter zullen zijn dan ooit door het zachte weer. Dat wil je toch helemaal niet weten? En sorry, nu weet jij het ook. :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch zou onze planeet er heel anders uitzien zonder insecten. Gek eigenlijk: we houden van alle beestjes, behalve van beestjes waar wij niet van houden. Beetje dubbel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind al die beestjes prima, maar NIET IN MIJN HUIS! Ga lekker in de tuin zitten, of beter nog: in de vrije natuur buiten mijn tuin :-) (En wespen, die mogen gewoon heel ver buiten mijn tuin)

      Verwijderen
  7. Ik vind al die beestjes mooi in hun eigen habitat, niet in de mijne:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind al die beestjes mooi in hun eigen habitat, niet in de mijne:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. whaaaaa ik dacht meteen aargh luis??? :-)
    Maar spinnen in mn haar gruwel ik ook van.
    Als ze gewoon op de muur zitten vind ik t wel prima.
    Wij hebben veel kleine groene sprinkhanen in de slaapkamer, in de grodijnen. Ik doe er niks aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaaahhhhh... kan je daar dan ineens van schrikken hè?! Wij hadden op vakantie een badkamer met open ramen (hoog, dus je zag niks, haha) in de jungle en dag 1 spotte ik ook zomaar een kikker tijdens het douchen. Dan maakt je hart wel even een sprongetje... de mijne wel in ieder geval, haha. De tweede dag was het trouwens een kikker (dezelfde?) en een bloedzuiger en dag 3 een enoooorme spin. Gelukkig gingen we dag 4 weer verder. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gadverdamme die spin! Doezel bracht laatst een vleermuis mee, leuk joh. Dacht eraan Doezel en fledermaus buiten te zetten. Neem zo'n tennisracket, ook goed tegen muggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...