woensdag 27 juli 2016

De zomerbeha

Beste vrouwelijke lezers, heeft u dat nou ook? Wanneer de temperatuur buiten (en dus ook binnenshuis na verloop van tijd) stijgt heb ik meer en meer moeite met het fenomeen "beha".

Dichte schoenen en sokken zijn al langer geleden omgewisseld voor teenslippers (tegen de instructies van de fysiotherapeut in, maar hé, anders ontplof ik!). De strakke spijkerbroek is vervangen door een flodderig jurkje. Lekker fris en luchtig. Maar om warme lijf dan daaronder nog in een strakke beha te gaan persen? Ik voel er niet veel voor. Alleen het aantrekken is al hel. (En dan heb ik het nog niet over de corsetten van oma vroeger of het corrigerend ondergoed van nu waar sommige mensen zichzelf mee willen martelen.)

Jaloers! Waarom niet in Nederland?
(plaatje van internet)
Een luchtig dun behaatje, model t-shirt zonder beugels, liefst een maat te groot voor het lekkere -- dus dat zal waarschijnlijk niet de beste ondersteuning geven. Maar toen het op vakantie, in die ellendige tent, toch al tropisch warm was ben ik helemaal gestopt. Lekker losjes laten bungelen. Heerlijk. 

Helaas is mijn cup daar tegenwoordig niet heel geschikt meer voor. Niet alleen zijn ze behoorlijk in omvang toegenomen sinds mijn achttiende, maar ook is de potloodproef niet meer helemaal aan mij besteed. De strakke jaren zijn voorbij, zullen we maar zeggen. En dat toont dan weer niet heel keurig in alle luchtige zomerjurkjes. Mijn man vindt het leuk en de kinderen boeit het niet, maar in ander gezelschap voel ik mij dan toch enigszins opgelaten.

Dus pers ik me inmiddels overdag maar weer in een beha. Een floddertje. Dat nieuwe stijve kreng met die beugels moet nog even wachten.  

Eind zomervakantie ga ik mijn best wel weer eens doen met een strakke jeans, dichte sneakers met sokken en een heuse stevig ondersteunende beha. Mocht dat tegenvallen, dan emigreer ik gewoon naar het laatste hoekje in Afrika waar ze niet raar opkijken als ik de borsten vrij laat bungelen. 

Ben alleen bang dat zo'n rieten rokje enórm kriebelt... 

14 opmerkingen:

  1. Ik blijf trouw de beugelbh dragen, in weer en wind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar mogelijk draag ik ook flodderige, niet beugelondersteunde bh's, maar voor het netjes wel beugelondersteunde bh.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je sentiment en soms zou ik ook de boel de boel willen laten, maar ik ben er te preuts voor.
    Ik hou mijn bh (met beugel) aan en het liefst ook nog een hemd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk het niet. Maar heb je echt zo'n last van (de strakheid van) je beha? Ik heb dat eigenlijk helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker heb ik dat. Met beha's, met broeken met tailleband, panties of pantykousjes, truien met col, jasjes.. noem maar op, iets wat niet groot en van zachte liefst dunne stof is.. zodra het kan gaat alles uit.

      Verwijderen
  5. Got ik haat bh's. Snel last van gekneld, schouder, nek, ergens wel. Op mijn werk een padded geval (soms gaat ie in de auto al los) en daarbuiten liefst niks. Al helemaal nooit meer beugels, verschrikkelijk. Laatst weer eens geshopt, er is niks fijns in mijn maat (-je klein).

    Draag vaak hemdjes onder mijn kleding. Met mijn kleine cup kan dat. Ik zoek nog de ideale t-shirt bh die je tepels echt verbergt.

    Ik zoek nog altijd de

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou zeurpiet.... dat valt wel mee toch? Of ik ben ook een zeurpiet want die BH zit bij mij op warme dagen óók niet lekker hoor. Beugels draag ik al helemaal nooit, daar krijg ik jeukende uitslag van en daar wordt een mens niet blij van. Helaas is er zónder beugels niet veel te koop en heb je niet altijd de keuze van puur katoen hebt .....zucht, Maar zodra ik thuis benen gebadderd heb laat ik iédere "ondersteuning" varen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O zo herkenbaar heb ik een hekel aan bh's en draag die het liefste ook niet. Maar ja dan gaat dus echt niet met mijn maat. Maar als ik thuis ben is ie uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. *schater*
    Ik zie dat rieten rokje wel zitten... lekker knisperen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo heerlijk, op de camping op Vlieland ook geregeld zonder gelopen. (Niet waar mijn schoonouders bij waren trouwens, dat dan weer niet.) Het is namelijk geen gezicht, veel te groot, veel te hangend. Op het strand lekker in mijn onderbroek gezwommen. (Op Vlieland loopt bloot en gekleed zonder problemen door elkaar, heel relaxt.)
    Ik heb er doorgaans niet zo'n last van, die beugels. Misschien moet je juist naar kouder oorden emigreren, dan kan je het extra laagje vast wel waarderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben al jaren geleden overgestapt op de etui test 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-) gewoon los laten die meisjes, heerlijk bevrijdend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd een beugel bh. Overigens ook geen last van met warm weer en voel me er inderdaad niet prettig bij om zonder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...