maandag 6 juni 2016

Een beetje vreemd ziet het er wel uit ja

Ik heb nogal een expressief gezicht én een drukke geest. Dus tel maar op. En dan ben ik er ook nog eens zo één die haar tong uitsteekt als het motorisch wat lastiger wordt én in mezelf kletst.

Sommige mensen kijken alleen maar, andere geven opmerkingen als "Wat kijk je zo raar/boos/vreemd?", "Waarom steek je je tong uit?" of (boos): "Dat was helemaal niet grappig wat ik zei!" (eh, sorry, wat zei je dan eigenlijk?)

En probeer het dan maar eens uit te leggen...

Ook collega's roepen me wel eens tot de orde als ik overgeconcentreerd achter de pc zit, bezig met een of ander moeilijk technisch probleem. In mijn hóófd leg ik mezelf het probleem uit en verzin een oplossing, terwijl ik naar het beeldscherm staar. Dat ondertussen iedereen die naar me kijkt vreemde gezichtsuitdrukkingen en gebaren ziet heb ik dan echt niet meer in de gaten... Het ziet er ongetwijfeld maf uit.

Ik kwam er voor het eerst achter toen ik net op de middelbare zat en met een meisje dat ik half half kende voor het eerst mee op fietste. Ik maakte me in mijn hoofd al druk over wat we moesten zeggen bij het uit elkaar gaan, of we mogelijk verdere afspraken zouden maken. Toen het eenmaal zover was had ik in mijn hoofd kennelijk al een hele andere vraag zitten, want toen zij vroeg of we volgende keer weer samen zouden fietsen lachte ik vriendelijk en zei zeer beslist nee. Zij keek wat zuur en ik snapte niet waarom.

Pas dágen later, toen ik me afvroeg waarom ze zo afstandelijk deed, viel het kwartje van wat er nu eigenlijk gebeurd was. Ik heb het nooit aan haar uit durven leggen...

4 opmerkingen:

  1. Dat zal iedereen toch wel een beetje hebben, ik kan ook wel aardig stuurs kijken als ik in gedachten ben.
    Nog erger is het als ik met een legpuzzel bezig ben, dan ga ik tegen mezelf kletsen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach arm meissie dat je dat nooit durfde. :-(

    Van mij zeggen ze altijd dat ik boos kijk. Ach, ik doe er mijn voordeel mee. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben van nature ook iemand die boos kijkt, dus als er een foto wordt gemaakt en ik weet dat kijk ik bewust vrolijk.
    En ik praat in mezelf ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi :-) Ben jij dan ook zo iemand die alles meeleeft én meebeweegt bij een film? Ik namelijk wel, ik kan dan ook maar beter in mijn eentje tv kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...