vrijdag 2 december 2016

Dank u!

Met een kop als een tomaat, een bezweet t-shirtje dat strak over mijn (niet allemaal even gewenste) rondingen staat en een vlecht die helemaal uit elkaar is gevallen verlaat ik de trainingszaal, op weg naar huis. Ik doe niet moeilijk, ben zo thuis en daar maak ik me wel weer wat toonbaar. Niemand kent me hier.

Bij de trap naar beneden staat een keurige flink wat oudere man, ook op weg naar buiten. Met een hoffelijk gebaar laat hij me voor gaan. Hij volgt me in een iets lager tempo de trap af, maar halverwege moet hij toch nog even wat kwijt. "Wat heeft ú een prachtige haardos, mevrouw". 

Kijk. Dat doet toch goed, zo'n complimentje aan het begin van je dag. Ook al moet ik het tegenwoordig kennelijk van de bejaarden hebben. 

Of zou het zo zijn dat de heren op leeftijd gewoon wat hoffelijker en welbespraakter zijn dan hun jongere sexegenoten...  

6 opmerkingen:

  1. Dat zou zómaar kunnen al komt er ook wel een beetje "aard" aan te pas. Ik denk zomaar dat je dilemma van kort geleden nu wel even opgelost is, dat haar gaat er niét af;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ouderen kijken niet alleen maar op hun beeldscherm...nee er zijn wel wat maar die hebben al een leuke meid aan de arm en doen net of ze het niet zien;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee wat het is maar ik vind het leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vader is nu nog gevoelig voor vrouwelijk schoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe oud degene ook is die het zegt, ik zou zo´n compliment gewoon van harte tot me nemen!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...