zaterdag 23 augustus 2014

Beeld en Geluid

Dit is niet alleen het jaar van het prijzen winnen maar ook van het prijzen niet in ontvangst nemen... Voor de derde keer dit jaar heb ik een prijs gewonnen en voor de tweede keer heb ik hem laten lopen. Slecht en ondankbaar. Maar ja, op de een of andere manier komt het gewoon niet altijd uit. (Ik weet zeker als ik zeer binnenkort die 5 miljoen bij de staatsloterij win ik geen moeite zal hebben 'm op mijn rekening bij te laten schrijven... )

Dit keer was het een namenwedstrijd, een van de nieuwe krokodillen in de een of andere dierentuin had een naam gekregen die (ook) ik had ingestuurd. Vier keer gratis toegang tot de dierentuin en een (min of meer) persoonlijke rondleiding achter de schermen. Leuk! Vond ik, een paar maanden geleden toen de prijs bekend werd gemaakt.

We hadden al oppas geregeld voor de kleinste en de broodjes waren gesmeerd... op naar de dierentuin. Tot we nog eens heel goed naar buiten keken en naar de buienradar... en we besloten tóch maar een ander uitje - binnen -  te gaan doen. We kunnen desnoods ook een andere keer gratis naar dat dierenpark, die rondleiding vonden de kinderen toch niet zo boeiend en vooral ik ben zo'n wattig type dat liever niet al te koud en te nat wordt... Dus liepen we even later - de kinderen nog steeds puffend in hun regenlaarzen en winddichte gevoerde jassen - in het museum Beeld & Ge.luid in Hilversum. En wat was dat gaaf!

Ik was er al eens eerder geweest, maar vond het wederom erg leuk. Onder meer vanwege het jeugdsentiment (fragmentjes gezien van de Fabeltjeskrant, Bolke de Beer, de Berenboot, EO kinderkrant (whoehahah), Q&Q, het jeugdjournaal, Toppop en Bas Westerweel...)  Man vond het ook geweldig. De kinderen, nog te klein voor jeugdsentiment, toch ook. Er was zo veel te doen. Ze hebben stop-motion filmpjes gemaakt, allerlei foto's en filmpjes gemaakt van zichzelf, lekker overal gekeken en gedaan. Het mooiste vonden ze het BigBrother-achtige hok waar ze op de bank mochten zitten voor een soort nominatie. Mensen een stukje verderop in het gebouw zagen ze live zitten en mochten via een knop stemmen wie er úit moest. (Lijkt mij behoorlijk naar om eruit gestemd te worden, maar ze hadden de grootste lol - en nog meer als een van de anderen er uit moest natuurlijk!)

En ze hebben geleerd de zwaartekracht te trotseren...




Al met al, leuk uitje, aanrader voor iedereen boven de zeven jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?