dinsdag 4 maart 2014

Spring is in the air

Het is lente! Andere jaren keek ik de krokusjes uit de grond, nu na deze lekkere warme kwakkelwinter heb ik het eigenlijk niet eens zo in de gaten gehad. Ik keek gisteren uit mijn raam en de halve prunus zat al vol met roze bloemknoppen! Wow.

Kater Nappie loopt al weer veel vaker buiten, ik heb mijn dikke winterjas aan de kapstok al vervangen door een tussen-jasje en beraad me op de beste dag om nieuwe schoenen voor de kinderen te gaan kopen (voor mezelf lukt dat vast wel tussendoor deze week). Behalve het heerlijke weer met dat fijne zonnetje en de aangename temperaturen vind ik het ook zo fijn dat het langer licht is. Zelfs de kinderen gaan opeens zomaar buiten spelen! Dochter is al twee dagen te laat thuis voor het eten omdat ze zo lekker in de buurt aan het steppen is met buurkinderen die we al die tijd niet gezien hebben. Misschien moet ik het avondeten dus maar wat later gaan inplannen.

Helemaal bij deze periode hoort natuurlijk ook de start van het tennisseizoen. Vroeger werd ik altijd helemaal wild als begin april naderbij kwam, de zomercompetitie begon en we weer lekker buiten konden tennissen. Nou gaat dat helaas niet meer door - mijn beste tennismaatje is dood en mijn schouder wordt waarschijnlijk ook niet meer wat hij geweest is zodat bovenhands spelen er niet inzit - maar komende zondag mag oudste zoon beginnen met een jeugdcompetitie, buiten. En met een beetje geluk zit ik dan geflankeerd door een paar gezellige mede-ouders in het zonnetje op een bankje langs de kant.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...