zaterdag 1 maart 2014

De vangst van deze week



Deze kreeg ik gisteren mee. Onze groep 1 kleuter mag met de snellere kindjes uit groep 2 meedoen aan een voorbereidend rekentaakje. Keurig gedaan, al zie ik dat de verveling er bij de laatste vraag ("2") er duidelijk al in sluipt. Hij heeft er voor het gemak zelf nog maar wat serieuzer rekenwerk onder geschreven. Kan netter, maar klopt wel. En toen hij daar klaar mee was heeft hij voor de zekerheid op de achterkant het alfabet maar helemaal opgeschreven.

Het project "kunst" dat ik zelf nog wel leuk vond kon hem minder boeien. De "rondleiding" die ouders van hun kinderen moesten krijgen liep bij mij al snel dood en veel tekst kwam er ook al niet uit. (Dus heb ik maar tijdelijk een ander -moederloos- kind geadopteerd die mij rondleidde, de mijne in de zandtafel achterlatend waar hij letters ging tekenen).

Zie hier de schilderijen van de rest van de klas, geïnspireerd door de zonnebloemen van Van Gogh. Mooi!


En hier de creatie van onze zoon. Heel, eh, ánders! Origineler, dat wel. Al weet ik niet of dat de bedoeling was.



Het blijft wel een droppie natuurlijk, onze zoon. Ben benieuwd wat de toekomst brengt, te beginnen volgend jaar. Over een week of twee gaan we nog eens praten op school. Wat we met ons anders-dan-ander kind aanmoeten. Toch versnellen? Fijn rekenen en lezen tussen die hele grote sterke stoere 6 jarigen? Of tussen zijn leeftijdsgenootjes laten zitten en nog een jaartje in de kleutergroep frustreren met knutselwerkjes en hopelijk wat extra werk? Ik weet het echt niet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?