dinsdag 21 januari 2014

Van je kind moet je het hebben

"Mama, jij bent eigenlijk niets geworden. Nou ja, behalve moeder dan. Maar geen kapster ofzo." We zitten samen in de auto en mijn dochter van acht reduceert me tot bijna niets.

Heb ik daarvoor jaren gestudeerd, de ingewikkeldste problemen opgelost, de meest irritante collega's vriendelijk blijven benaderen? Leaseauto en vast inkomen opgegeven om voor de kuikens te kunnen zorgen, ze de hele dag overal heen kunnen chauffeuren? Ik vlecht zelfs haren als een bijna echte kapster...  En als ze dan eindelijk op school zitten, dan probeer ik nog wat te zzp-en ja. Maar blijkbaar combineer ik moedertaken en dat beetje betaald werk zo goed dat dat niemand meer opvalt... (En mocht ik buiten schooltijd al eens achter een computer gaan zitten dan is er altijd wel een kuiken dat mijn aandacht vraagt voor iets Zeer Dringends)

Het zij zo. Ik ben niks. Ik hoop maar dat man en kuikens het toch een beetje waarderen, dat ik in het belang van de familie helemaal niets doe.  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?