donderdag 30 mei 2013

Wederopstanding

Het kleutertje is ziek. In het halfuurtje dat ik gisteravond even weg was om oudste naar de avondvierdaagse te begeleiden ging kleuter maar liefst twee keer over zijn nek. Tot grote eh, ontsteltenis van zijn vader die "daar niet zo van houdt". (Blijkbaar is dat iets wat moeders wel leuk zouden moeten vinden, kots ruimen?!)
Toen ik thuiskwam lag het kleintje vet te slapen.

Gisteravond heb ik zijn bed nogmaals verschoond, hij was nog steeds diep in slaap maar lag in een grote plas natte zure viezigheid. En vanmorgen werd hij alleen even wakker om te drinken. Arm schaap. Hij had het er echt moeilijk mee.

In de loop van de ochtend werd hij wakker en wilde bij mama zijn. Ik maakte dus braaf een bedje beneden op de bank, gaf hem een sinaspril.letje tegen de koorts, maakte me op voor een lange dag op de bank (lang leve de iPad en Roland Garros, dacht ik nog) en ...

Plop! Het dooie vogeltje dat hij tot voor een minuut geleden nog was had een wonderbaarlijke wederopstanding meegemaakt. Hij stond te springen op de bank en zat vol praatjes. Zijn wangetjes zijn nog wat rood, maar hij heeft al weer eisen genoeg. Zo moest het tennis af en moest Dora (doradoraklikopdoraaaaa - iieeeeeks!!!) op. Naar de bibliotheek kunnen we nog niet, en zeker niet naar school. Daar is hij toch echt te ziek voor, verzekert hij me.

Toch altijd weer bijzonder om te zien hoe snel kindjes van het ene op het andere moment ziek en vooral ook weer van het ene op het andere moment gezond kunnen zijn. Ben benieuwd hoe hij en dat griepje(?!) zich de rest van de dag gaan gedragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?