maandag 28 januari 2013

Als sneeuw voor de zon

Heerlijk, die zon. Ik zou er een lentegevoel van krijgen. Snowboots in de kast, schaatsen naar zolder. Met mijn jas half open en een enorme glimlach op mijn gezicht. De zon en die paar graden extra warmte hebben ook dat afgrijselijke humeur van afgelopen zaterdag, zo'n humeur dat geen moeder zou mogen hebben, compleet verjaagd. Ik maak me even niet druk en geniet gewoon van het hier en nu.

Peuter is weer vanachter het behang losgepeuterd - het arme kind kan er ook niets aan doen dat hij niet lekker in zijn vel zat, bedenk ik me nu achteraf weer met enig schuldgevoel - en huppelt vrolijk met me mee. Hoewel huppelen: zijn schoentjes zitten opeens helemaal niet lekker meer. Kennelijk heeft hij de afgelopen dagen een supersnelle groeispurt gemaakt. Morgen maar even langs de schoenenboer voor een paar hippe lente-stappertjes in vrolijke kleuren.

Rest mij nog jullie door te geven wat ik vanmorgen aan de ontbijttafel heb gehoord.

- Het is groen en het drijft? Andrijvie. Aldus dochter.

- Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: Ah, ik weet het al: uit de kom! Aldus oudste zoon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...