maandag 11 juli 2016

Hof van Saksen

We zijn er, op onze vakantiebestemming: Hof van Saksen.

Het huisje is in ieder geval helemaal goed. Schoon, modern, nieuw. Niet te krap. Eindelijk eens een gewone fijne loungebank, een vaatwasmachine en een badkamer waar ik me ook echt in durf te gaan wassen. De wifi werkt, blueray dvd speler en tv met genoeg zenders.

Maar waar is de tijd gebleven dat ik om half zeven 's ochtends mijn kindjes tot rust probeerde te manen omdat de rest van het vakantiepark nog lang niet wakker was?  Om half tien (!) kwam de eerste beneden: mijn man. Kort daarna dochter en om tien uur waren ook de puber ("ik kon niet slapen") en de jongste zoon uit bed. Tijden veranderen...

Wat nog niet veranderd is is het vermaak. Zwembad, speeltuin, schermpje op zijn tijd. En lekker eten. In plaats van het peuterbad nu een onderwaterscooter, en het knutselwerkje is een heuse techniek "academie" met maaimachines, figuurzagen en boren geworden. Gelukkig ook nog gewoon even buiten spelen.

En dan hoop ik steeds dat ze s avonds moe genoeg zijn om eerder naar bed te willen zodat wij ouders ook nog wat grote mensen tv kunnen kijken of even alleen zijn.

Helaas. Ook die tijden lijken bijna voorbij...

Maar toch...  Ik zou hier bijna kunnen gaan ontspannen! 

13 opmerkingen:

  1. Alleen de titel van je blog brengt me al in vakantiestemming :-)
    Jazeker vind ik mijn vakantieverblijf belangrijk. Vooral de prijs kwaliteitverhouding. Het maakt me niet uit als het eenvoudig is, als de prijs er maar naar is. Comfort staat voorop. Mooi dat de bank goed is, want dat is echt wel een afknapper hoor, als de bank *k* zit.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, klinkt goed! Geniet jullie! (En vergeet je WF niet ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeker, daarom blijf ik lekker thuis : )

    Fijne vakantie gewenst Mammalien.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O heerlijk, in de vakantie mag je toch hopen niet minder gemak te hebben dan thuis maar liefst wat meer.
    Hoewel ik me als dat nodig zou zijn prima kan behelpen stel ik toch wel veel prijs op een vakantieverblijf dat niet minder te bieden heeft dan "thuis" . Ik blijf dan ook bij voorkeur thuis;-). Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oe schone huisjes!! Heel fijn is dat! Ik griezel altijd van vakantieverblijven dus jaaa ik vind het heel belangrijk dat het er schoon en netjes is, vooral de bedden baren mij altijd zorgen haha. Maar sinds de camper... maak ik me nergens meer zorgen om!!! Fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schoon huisje, heel belangrijk.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet ervan. En jazeker vind ik dat belangrijk. Schoon en liefst modern.
    Veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt wel! Ik hoef geen luxe maar wel schoon en netjes. Onlangs een weekend weg op een park echt pal aan de duinen. Al eerder op een ander park van hen geboekt, maar deze keer een review met eindcijfer 1! Leuk dat ik op Zoover over precies dat ene huisje waar wij in zaten een review uit 2014 tegen kwam met precies dezelfde klachten. Na 1,5 jaar niet opgelost; dan neem je je klanten niet serieus. Was beter van hen gewend maar dit ... nooit meer.

    Als schadeloosstelling (kuch) een aanbod met 60,- korting op een volgende boeking, wel binnen 4 weken te boeken. No way dat ik ooit bij hen nog een huisje boek.

    Jij fijne vakantie en goed dat het huisje in ieder geval oké is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Denk het wel... we zoeken altijd naar een (vrijstaand) huisje, waar de hondjes mee kunnen. Waar we een eigen keukentje hebben en een bedoeninkje... En tja... niet meer op een park, nu de kinderen niet meer meegaan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel belangrijk. Maar ik las eens in een ander blog dat je geen campingtype bent dus mijn keus zal je wellicht niet bekoren. Ik ga het liefst met eigen tent of caravan. Dan is dat verblijf vast goed, want eigen spullen enzo, dus daar kan niets mis mee zijn. En ik heb er wel een redelijk goede neus voor om de juiste campings uit te zoeken. Dus ook de sanitair gebouwen zijn meestal wel prima.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?