zaterdag 25 juni 2016

Bloed zweet en tranen, maar dan heb je ook wat...

Jongste had er weer zin in, in zijn zwemles vanmorgen. "Vandaag krijg ik Het Briefje!" Vroeger kreeg je alleen een briefje als je mocht afzwemmen, dit keer krijg je een briefje met daarop óf je de volgende week af mag zwemmen of niet. Ik probeer zijn verwachtingen dus enigszins te temperen, er is een kansje dat de meester hem nog niet goed genoeg vindt...  Hij wist zéker dat hij af mocht zwemmen. Hij is namelijk de beste van zijn clubje, vindt hij. En blaakt van het zelfvertrouwen, dat ook.

Van de les zelf kon ik weinig zien, maar na afloop kwam ik hem in de gang tegen. "Mama, ik heb Het Briefje!" En wat staat er op schat? Hij bibberde te hard (van de kou) om duidelijk te praten, de beide zwemleerkrachten keken me verwachtingsvol aan. Ergens las ik "diploma" en een tijd. 

Yes! Hoera en hoezee. Na een moeizame start, veel gedonder en niet meedoen, na heel veel zwemlessen, veel euro's en gemopper van mama, is het kwartje een tijdje terug gevallen en heeft hij de laatste twee periodes gewoon in één keer gedaan. Hij zwemt als de beste en mag volgende week afzwemmen. En dan is diploma A eindelijk in the pocket... 

Op de terugweg in de auto verzucht hij ineens: "Ik vind het jammer dat ik nu moet afzwemmen. Want ik vind het zo léuk, die zwemles.."

10 opmerkingen:

  1. Bij zijn laatste opmerking zóu je wurg neigingen kunnen krijgen als je terugdenkt aan moeizame start;-)
    Gaat een feestje worden dat diploma zwemmen,ik neem aan dat het watertrappelen aan het eind nog steeds door het héle zwembad afgeteld wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klinkt wat dubbel ja. Maar eerlijk gezegd was ik juist blij met dat enthousiasme. Niet alleen moeten er nog 2 diploma's maar ook ben ik zó trots dat hij ondanks alle moeite die hij ervoor moest doen toch heeft doorgezet (met een duwtje hier en daar)... en met succes! Dát is leerzaam..

      Verwijderen
  2. Hahahahahaha, wat een heerlijk manneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je nog plek achter het behang? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha. Hopelijk gaat niemand hem vertellen dat zakken langer les betekent. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Hij MOET! En ook voor C als het enigsinzs kan..

      Verwijderen

Wat denk jij er van?