zaterdag 26 december 2015

Fietsie foetsie

"Ik zou het niet zo heel erg vinden als de mijne werd gepikt." dacht ik laatst stiekem, toen het over fietsendiefstal ging. Maar toen laatst de garagedeur open stond en uit alle mooie spullen die daar stonden nou nét mijn te kleine paarse maandagmorgenmodel rammelende fiets bleek verdwenen keek ik toch wel even op mijn neus.

Ten eerste, wat the f.. doet een ánder met zijn poten aan ónze garage, in ónze tuin, aan mijn fiets?! Potver! De gore moed... (Ik weet het, we leven niet meer in het dorp van Bartje ten tijde van Bartje. Er worden wel eens fietsen gepikt, zeker als ze zo voor het grijpen staan. Maar toch... )

Ten tweede, wat moet ik nou zonder? Hoe begeleid ik straks de kinderen naar school? Ik zou mijn autootje veel meer missen dan mijn fiets, maar soms is het toch een handig vervoermiddel.

En ten derde, ik wil wel een andere fiets, maar dan had ik deze beter zelf kunnen inruilen. Het gaat toch allemaal weer geld kosten, net nu ik even in de bespaarmodus was gesprongen.

Eenmaal over de eerste schrik bekomen internetaangifte gedaan bij de politie (en vrij snel daarop een geautomatiseerde reactie: zaak afgehandeld, we kunnen er nu niks aan doen!). En een waarschijnlijk even hopeloze claim bij de verzekeraar. Mocht ik nog iets terugkrijgen dan is dat fijn, ik ga er niet van uit.

Maar nu zoek ik dus een nieuwe fietsvriend. Moet lekker licht fietsen (riksja met knappe bestuurder?), geen rammelbak, niet te duur, nooit lekke banden en een stevige standaard zodat ik hem ook eens ergens neer kan zetten waar géén lantaarnpaal of hekje in de buurt is.

Oja. En mét slot dat ik dan maar ook in de garage braaf ga gebruiken.

8 opmerkingen:

  1. Bah, niks leuk. Mijn fiets is een oudje, jaartje of 16 schat ik zo, maar ik zou 'm wel missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-(
    Maar echt, moet je fiets in je eigen garage (die dan wel op slot staat, dat lijkt me logisch) ook nog op slot gezet worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn gezegend met kinderen die dat gewoon áltijd vergeten. We drukken het ze vaak op het hart, en we controleren vaak, maar dus helaas niet altijd. (Ik denk dat als de spelcomputer er zou staan dat ze hem misschien wel vaker op slot zouden doen! :-) )

      Verwijderen
  3. Tsss... waarom kunnen mensen niet met hun handen van andermans spullen blijven!

    Hopelijk krijg je toch nog een beetje terug van de verzekering

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oehhh, zo boos kan ik daar van worden!! Hoop dat je snel een nieuwe (of andere) fiets vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat is zo irritant als andere mensen met hun vingers aan je spullen zitten! Mijn kinderen zijn op die manier diverse fietsen kwijtgeraakt. Zooo irritant. Ik hoop dan eerlijk gezegd dat ze er mee over kop slaan en in een greppel met modder belanden.

    Hopelijk vind je een hele mooie nieuwe fiets.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owwww.... de brutaliteit! Grrrrr... Balen, balen, balen!! *zucht*
    Ik hoop dat je snel een lekker fietsje vindt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O dit zou mijn ergste nachtmerrie zijn ik kan niet zonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...