vrijdag 25 oktober 2013

Onverwachte vrijheid

Ze zijn zo lief, mijn kindjes en mijn man. Maar ook wel eens wat handenbinderig. Dus bedenk ik in zo'n vakantieweek de hele tijd hoe fijn het zou zijn als ze eens even niet aan mijn rokken hingen zodat ik dit of dat zou kunnen gaan doen, al die dingen die nu liggen te wachten tot ze weer allemaal fijn naar school en op hun werk zijn.

Ik verzin allerlei sluwe listen om even een uurtje voor mezelf te hebben. Meestal mislukt dat. Maar vanmiddag, nu, is het moment opeens daar: ik ben helemaal alleen thuis!

En nu weet ik eigenlijk niet wat ik met die plotselinge vrijheid moet doen... Ik kan niet kiezen of ik ga werken of luieren, of ik de badkamer een grote beurt zal gaan geven of toch even die belastingklus zal doen.

Ik heb al wel inmiddels zo'n honderd keer whatsapp gecheckt, of de kuikentjes misschien alarm hebben geslagen en per direct naar mama terug willen. Maar nee. Voorlopig is het heel stil.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...