maandag 2 september 2013

Lekker

Kleuter stond blij op, omarmde zijn rugzak en huppelde naar school. Hij had er zin in!

Eenmaal bij de ingang van zijn nieuwe klas stokte hij. Wacht even, mama, dit is verkeerd! Dit was niet zijn juf, en al helemaal niet het lokaal waar hij voor de zomer zat! Hij deed zijn handjes voor zijn oogjes en ging in zitstaking. Midden in de deuropening. Waar zijn nieuwe juf hem met vriendelijke stem maar stevige hand vandaan wist te sleuren. Oeps.

Met zijn kleine handje in de mijne zijn we toch maar even binnen in die "verkeerde" klas wat rond gaan kijken. Opeens bleek daar een bekend gezichtje dat vrolijk naar onze kleuter begon te roepen. En de kring met stoeltjes was er nog. En ook (hoera!) de dagen van de week op het bord. Ik propte kleuter naast het "vriendje" en een wat ouder meisje dat nog een opgedroogd traantje op haar wang had zitten en maakte een gezellig praatje. Toen ik na een paar minuutjes wegging keek hij al weer vrolijk.

Een uurtje of wat later. Ik moest voor de een of andere hulpouderactiviteit bij oudste opdraven, en liep langs het raam van de kleuterklas. En ja hoor, binnen no-time had kleuterzoon me in de gaten en stond samen met dat andere ventje samen voor het raam blote buiken te tonen en gekke bekken te trekken. En luisterde blijkbaar ook weer braaf toen de juf ze op hun plek terug de kring in riep.

Ben heel benieuwd wat ze me straks vertellen als ik hem kom halen, maar dat beeld van dat ondeugende eigenwijze en vooral vrolijke jongetje heb ik vast zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...