woensdag 28 augustus 2013

Eigenlijk is hij heel goed te pruimen

Soms kan kleuter een draak zijn, met een flinke eigen wil, geldingsdrang en zeer goed ontwikkelde stembanden. Meestal als er te veel volwassenen of grotere kinderen zijn die bepalen wat er gebeurt, veel tegen en door elkaar heen praten. Heb je kleuter alleen en geef je hem ook nog wat persoonlijke aandacht, laat je hem wat meebeslissen, dan is er meestal geen vuiltje aan de lucht.

Deze week zijn de oudste twee overdag lekker aan het spelen bij de Kinder.vakantieweek hier verderop. Hoe dol we ook op die twee zijn, het bevalt jongste zoon en mijzelf prima, even wat rust in huis. Jongste kan nu heerlijk een tijdje ongestoord alleen spelen, en áls hij dan aandacht nodig heeft staat zijn moeder natuurlijk helemaal tot zijn beschikking. Ik wandel achter zijn fietsje aan naar de speeltuin, we hangen wat rond in de bibliotheek, we schillen "samen" de aardappels en dan gaan we weer even ieder ons eigen gang op de computer. Ook de bezoekjes aan kapper en oogarts zijn gewoon gezellig.

Er is opeens niets meer over van het dwarse draakje dat ik vorige week nog bijna achter het behang geplakt had. In ruil heb ik een heel lief meegaand kleutertje. Hij heeft gespreksstof voor tien, geeft me kusjes en zegt steeds dat hij me lief vindt. Ik zou hem bijna nog een dagje extra thuishouden als volgende week de school weer begint, zo gezellig is het met zijn twee.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...