woensdag 31 juli 2013

Winkelen - Zomervakantie 2013 dag 13/45

Ben ik na 44 jaar eindelijk zo ver dat ik niet meer alles wil hébben, ook al kan ik het betalen. Dat ik eerst eens kritisch nadenk over nóg een extra paar teenslippers van de soort die welliswaar fijn zit maar waar ik er al een paar van in de kast heb staan. Dat ik géén lullige troepjes meer op mijn kasten en in de vensterbank wil - en zéker niet van de B.lokker en de X.enos. Dat ik een bruine boterham verkies boven de Mac en even doorsparen boven nog een paar plastic pareloorbellen.

Net nu ik gekozen heb voor meer tijd thuis en minder inkomsten, nu ik het nut inzie van consuminderen, de flauwekul van marketing en commercie...  heb ik een dochtertje dat graag met me uit winkelen gaat. En zich bij elke winkel op alles wat roze is stort, alles met glitters en glimmende tijgerprint. Alles waar je zonder kan of waarvan je eigenlijk niet weet wat het is of wat je er mee moet. Of waar je er al hondervijftig van hebt (knuffels).

En dan kijkt ze me aan met die oogjes... "maar mama, ik vind het allemaal zo mooi!".

En natuurlijk strijk ik dan mijn hand een beetje over mijn hart, als zij dat nou leuk vindt... ze groeit er ook nog wel eens overheen... dus natuurlijk mocht ze een paar dingen uitzoeken. En heb ik maar weer eens zo'n soppige cheesburger weg zitten knagen omdat zij het aller-allerliefst bij de Ma.cD eet. Het was een gezellige dag, mijn meissie en ik in de grote stad. En nu gaan we zo samen de allernieuwste Barbie-dvd bekijken....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?