maandag 1 april 2013

Lammetjesdag

Kom, besloot ik, laten we iets gaan dóen, op tweede paasdag. Iets paasachtigs. Dus togen we vijf man sterk naar Lammetjesdag, ergens vijftien minuten rijden van de bewoonde wereld. Geen bijster origineel idee, bleek al snel.

We konden kiezen tussen een fikse wandeling vanaf de plek waar de file begon of achteraan sluiten. Het waaide flink, peuter liep  niet snel, maar het wandelen was eigenlijk wel lekker. De zon scheen en we zijn er gekomen. En toen begon de ellende pas echt. Een overbevolkt springkussen bezorgde jongste een letterlijk knallende koppijn en een flinke driftbui. Dochter mocht na een half uur wachten in de snijdende wind een kort ritje op een aftandse pony, en oudste deed een poging de schietschijf te raken bij het boogschieten maar raakte vooral medebezoekers (met zijn boog, zijn pijlen kwamen alleen op de grond in voor zijn voeten terecht).

Daarna nog even een gratis-dus-kunjenietlatenstaan appelsapje gedronken en een muffin gegeten voor nieuwe energie. In het halfbakken speeltuintje een koprol en een glijbaantje gedaan. Van die boerderij-achtige beesten aaien, dat wilden ze liever niet. En ook het melken van de houten limonade-koe, dat ging ze te ver. Maar ondanks dat en ondanks het gemopper en ge-stress ("heb ik ze alle drie nog?!") van hun koukleumende ongeduldige moeder hebben de kinderen zich op de een of andere manier wel vermaakt. Al was het maar met het windmolentje dat peuter kreeg aangeboden en  waar de oudste twee een hele tijd zoet mee gespeeld hebben....

Eenmaal in de auto, man achter het stuur, zonnetje op het raam, cd-tje aan en mooi uitzicht dat in flink tempo voorbij reed werd ook ik weer warm en gelukkig. En ik bedacht me dat mijn favoriete vakantie eerder een fly-drive is dan een week kamperen bij de boer.

Helaas denkt de achterbank daar nog anders over.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?