woensdag 12 augustus 2009

Afwassen?!

Op een slechte dag, nog niet zo heel lang geleden, kreeg onze trouwe vriend vaatwasser wat probleempjes. De timer was de weg kwijt zodat hij de hele dag aan het wassen bleef, de vaat die er uiteindelijk uitkwam was vet en vochtig.


Ik weet niet hoe ik tot voor zo'n 8 jaar terug nog zonder kon, want och, och, wat is het leven zwaar zonder vaatwasser... Overal troep op de aanrecht, geen schone glazen meer in de kast.. En als de nood dan echt hoog is, onder de hete kraan je poten branden als je het minst vieze glas probeert met een straal kokend water (wie heeft er nou afwasmiddel in huis?!) schoon te spoelen..


Gelukkig heb ik een handige vent die een nog grotere hekel aan zelf afwassen heeft dan ik. Gelukkig kan hij goed lezen én hadden we het boekje bewaard waarin stond dat je zo af en toe eens die draaiende flappen onder en bovenin moet schoonmaken. Zelf. Met een schuursponsje of zo. Omdat daar sensoren inzitten, en die niet door vette lasagneresten van de afgelopen 8 jaar heen kunnen kijken. Bovendien heb ik moeten beloven dat ik niet meer ga proberen het zand van de zandbakvormpjes zal proberen te verwijderen met behulp van de vaatwasser...


Maar... Hij doet het weer! Jippieeeeeee....

4 opmerkingen:

  1. Sensoren in de draaidingen?
    Ik heb alleen maar hele gore, niet eruit te krijgen, voedselresten in die draaidingen.
    En NO WAY dat je die eruit krijgt zonder het draaiding zelf open te breken... en het daarna nooit meer dicht te krijgen natuurlijk.
    Ergo: niet schoon te maken, ergo2: jaloers op sensoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn we ook verwend met die dingen he !! Eigenlijk moet je af en toe een campingrooster afwassen invoeren ;-) Anders weten de kinderen later geeneens wat dat is afwassen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @huize steen: DAT is een goed idee, we laten de kinderen gewoon afwassen!!!! waarom heb ik dat niet eerder bedacht?! (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sensoren in de draaidingen?
    Geeen idee.
    Ik weet wel dat je er geen gewoon afwasmiddel in moet doen (vraag maar eens aan mijn Jeroen hoe leuk de keuken dan eruit gaat zien...hihi)
    Enne...je moet gewoon na elke vette vaat het roostertje/putje schoonmaken, onder de hete kraan.
    Hier hebben de kids die taak, om de week mag er 1 de vaatwasser uitruimen (en t putje uitbaggeren als dat nodig is) hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...