zondag 9 augustus 2009

Puberteit


Afgelopen week nogmaals de film "Lost in Translation" bekeken. Super film. De eerste keer in Barcelona bekeken (met Spaanse ondertitels, gelukkig spraken ze wel Engels). Deze keer op tv, Nederlands ondertiteld. En dan valt je toch opeens weer iets op wat je vorige keer had gemist: namelijk dat het fotograferen van je eigen voeten eigenlijk iets is wat alleen pubers doen.


Hmh. Nou ben ik de puberleeftijd lichamelijk gezien al behoorlijk voorbij. Maar ik vind het nog steeds leuk. Dus wat de f...  Voeten en tenen, soms ook schoenen, die zeggen wat over iemand. Ik zal me nooit vergrijpen aan een vent met een knappe kop maar met lelijke voeten bijvoorbeeld. (Bij wijze van spreken dan he, ik ben natuurlijk al aan de man. En zijn schattige voetjes heb ik direct gecheckt toen ik hem voor het eerst tegenkwam. Nogal eenvoudig, want zijn poot zat in het verband en er staken een paar tenen uit).

Mijn eigen voeten. Die ken ik zo langzamerhand wel, zou je denken. Maar het blijft leuk ze erop te zetten. Ten eerste omdat ik vroeger dacht dat mijn tenen mijn lelijkste lichaamsdelen waren. Inmiddels denk ik daar anders over. Waarom, dat laten we dan maar even in het midden… kop hem maar in (-: En verder blijven zij wèl altijd in de buurt van mijn fototoestel staan, dit i.t.t. tot mijn kinderen.

Bij deze een greep uit de verzameling.




12 opmerkingen:

  1. Haha, wat puberaal! Al die verschillende kleurtjes! Poe heej, dat lijkt wel kleuteraal ;-)!

    En volgens mij heb ik dezelfde sandaaltjes als op de 5e foto. Van een paar jaar terug. Met allemaal elastiekjes. Heel fijn met een vochtophopende voet. Kreeg ik een rollade-pootje van... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @kk: kleuteraal, oei! En dat was nog van voor de kinderen... dus die kan ik de schuld niet geven (-:
    En die rolladevoetjes, ja, herkenbaar! Heb er mijn hele tweede zwangerschap op doorgebracht..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, nou dan ben ik nog nooit in de puberteit geweest.... het is nog nooit in me opgekomen om mijn of iemand anders z'n voeten te fotografen.... nou ja, op die kleine babyvoetjes dan, die vond ik wel schattig :-)
    Zo gaaf, zacht en vooral ZONDER eelt of andere onvolkomendheden.... daarom vind ik volwassen voeten meestal zo 'lelijk'...
    Enne.... zie voeten van je man kun je gelukkig vaak bewonderen als hij ze op de bank of op tafel legt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, Nens, jij kent mijn vent (en zijn voeten) zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je brengt me op een idee. Leuk om zo eens mijn schoenencollectie te fotograferen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh dat vooral pubers hun voeten fotograferen dat wist ik niet , ben ik toch nog een beetje puber :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb er eigenlijk ook nog nooit aan gedacht om mijn voeten te fotograferen. Maar het levert, bij jou althans, hele leuke foto's.
    Woensdag heb ik ook nog eens naar Lost in Translation gekeken. Ik heb hem al een 5-tal keren gezien, en toch blijf ik -als ik er tijdens het zappen op terecht kom- steeds weer kijken. Iss een superfilm!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha, nou ik vind dat keuze nagellak wel veel over een vrouw zegt in ieder geval :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die voetfoto's! Net alsof het verschillende persoonlijkheden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lost in Translation, mijn lievelingsfilm! Zo mooi, zo romantisch, en zo grappig (lip my stocking, lip my stocking!)
    :) die voetenfoto's..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love Lost in Translation. De melkboer vindt er elke keer niets aan, maar ik vind hem zooo mooi. Vooral ook het einde. Zo open en toch ook zo gesloten...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik maak graag foto's van mijn voeten. Bloot in t zand, in t water, in mn birkies, met of zonder nagellak, in schoenen.
    Ik vind persoonlijk dat mijn eigen voeten er ook mogen zijn (en die van man en kids ook wel), alhoewel ik vaak niet erg gecharmeerd ben van andermans voeten/tenen.

    Zal, na mn zomerstop ;0) eens foto's van mijn voeten plaatsen, nu moet ik eerst die foto's nog eens opzoeken haha

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!