donderdag 13 augustus 2009

Rennen

Met het (absolute beginners)schema goed uit haar hoofd geleerd (ook de door zwangerschap verzwakte hersentjes moeten weer getrained) gaat ze op pad. Haar liefste heeft haar vanmorgen nog duidelijk gemaakt dat ze wel een beetje op haar bindweefsel moet letten. In jouw geval, voegde hij er vriendelijk aan toe, haar prachtige rondingen aftastend met zijn ogen. Hij weet haar altijd lekker te motiveren.

Al snel heeft ze in de gaten dat het echte hardlopen nogal veel adem kost. Op een wat sukkelig tempo jogt ze dus maar verder. Onderweg kijkt ze met één oog op de stopwatch en met het andere oog speurt ze de route af om loslopende honden en nieuwsgierige blikken van schoolpleinmoeders te kunnen ontwijken.

Hijg, hijg. Arghh... pffff. Even rennen en weer even wandelen. En eenmaal thuis met enorm rood hoofd en bezweet lijf zakt ze voldaan op de bank neer. Het is gelukt! Heerlijk.

En nou maar hopen dat ze zichzelf over een dagje of wat ertoe kan zetten stap twee van het schema te gaan doen.

7 opmerkingen:

  1. Help! Je bent er tegen beter weten in toch aan begonnen?!
    Zeker na al die gemotiveerde verhalen van afgelopen dinsdag?
    Nou sterkte ermee!
    En denk eraan: minimaal 3x per week trainen zodat je lichaam aan de beweging 'went' HA HA
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, wat leuk dat je gaat hardlopen! Het heeft mij de afgelopen jaren beslist gered, want anders was ik allang gillend gek geworden.

    Ik vond hardlopers altijd maar raar, en eigenlijk gewoon niet helemaal goed bij hun hoofd, maar sinds de geboorte van mijn vierde kind ben ik één van hen geworden.

    Iets wat mij blijft verwonderen!

    Wat betreft het beginnersschema: doe vooral niet te veel! Je moet nog gezellig kunnen kletsen, en in het begin hoef je maar 1 minuut te rennen, en dan moet je eerst echt nodig weer wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Nicole: thnx voor de tip, maar je overschat mijn conditie... zelfs op mijn allerlangzaamst is er geen sprake meer van gezellig kletsen hoor(-:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel erg blij dit te lezen want praten / kletsen onder het hardlopen? zelfs in die ene minuut op tempo slak lukt me dat niet..
    you go girl !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben maandag ook begonnen, maar had een veel te zwaar schema. Als de spierpijn weg is, dan ga ik over op een minder zwaar schema: 1 min. rennen, 2 minuten wandelen. Ik ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?