vrijdag 9 juni 2017

Sleutelen aan mijn bruidsjurk

De jurk. Op internet gezien: een plaatje. Besteld: in het echt ook een plaatje. Gepast: een iets gevulder plaatje, maar de jurk mocht wel blijven. Toch had ik nog steeds die ándere jurk in mijn hoofd. Met die mooie iets veel blotere halslijn. En ik besloot de jurk enigszins te verbouwen, best of both, zeg maar.

Hoewel het niet zo'n hele grote aanpassing is is het wel mijn trouwjurk en moet het netjes gebeuren. De twee topnaaisters die ik ken kunnen het niet meer. Mijn oma is dood, mijn moeder ziet weinig en beeft. Mijn eigen naaimachine staat nog steeds ingepakt te wachten tot ik de moed op kan brengen het eerste probeersel te naaien...

Op internet vond ik een naam, en goede recensies. Dinsdag belde ik, toch wat nerveus, aan. Mijn zenuwen verdwenen direct toen ik haar en haar atelier zag en hoorde, dat gaan goed komen! Ik paste, en zij keek, wij dachten samen heel diep na over de gevolgen van een en ander en maakten een plan van aanpak. Hier wat innemen, daar wat af. Omslaan.

Over een week of zo heb ik mijn nieuwe nieuwe trouwjurk! Zijn jullie ook zo benieuwd? Anders ik wel!

12 opmerkingen:

  1. Ik ben echt wel heel nieuwsgierig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja natúúrlijk, als er iéts leuke is dan wel bruidjes kijken...zucht... wij moeten vást wachten tot na het feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat spannend!! Ik word nu wel heel benieuwd naar 'dé' jurk!! Kan niet wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vet spannend!
    Mag ik nog 1 tip geven? Je fotograaf wil heel graag wat tijd om foto's te maken, mocht het nou niet lukken laat dan een paar prachtige portretten schieten en trek later je jurk nog eens aan voor een shoot met meer tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...