dinsdag 21 juni 2016

Huisvrouwendiploma

Ik ben dan wel tegenwoordig in huize Mammalien benoemd tot “hoofd huishouding”, maar helaas heb ik weinig werkvolk onder me en ligt noch mijn vooropleiding noch mijn werkervaring op dit vlak. 

Heb ik laatst nog met een lekker vochtig doekje de stopcontacten aan de binnenkant schoongemaakt (schokkend), vandaag heb ik het koffieapparaat ontkalkt. Er brandde al een tijdje een lampje op het ding, met dank aan Google heb ik ontdekt wát dat betekende en wat ik er aan moest doen. (Hoera, Mammalien is een huishoudelijk genie.) Na dit daverende succes heb ik direct ook de waterkoker maar ontkalkt.

Die van vreugde overliep en kortsluiting wist te veroorzaken.

Ik heb genoten van de stilte. Wat héérlijk! Geen enkel apparaat maakt meer geluid, zelfs dat irritante afzuigsysteem was eindelijk helemaal stil.

Maar toch. Ik miste mijn apparaten met stroom en zo enorm. Dus dook ik - bij gebrek aan man in huis, ik bedoel, zelfstandige technische vrouw als ik ben, haha - de meterkast in en heb ik daar wat schakelaars op goed gelukt omgezet. 

De afzuiger begon direct weer te zoemen, een aantal andere apparaten moesten eerst nog even een klein duwtje van mij. Maar het ging. Wekkers kon ik gelijk zetten, de wasmachine weer even aan. Zelfs die (niet geheel bugvrije, compleet gestoorde) smart-tv en het internet beneden kreeg ik aan de praat. Helaas bleek de wifi versterker in ons internetnetwerk een station te ver waardoor het internet op de bovenverdieping nergens meer te vinden bleek.

“Help!”, appte ik man dus maar. Een ingewikkelde beschrijving over iets software-matigs op zijn pc volgde. Geen idee waar dat zou moeten staan dan. Zelfs de stekker die ik dan maar eens eruit-en-erin moest doen heb ik nog steeds niet kunnen vinden. 

Ik pleit voor een verplicht vak huishoudkunde op de middelbare school. Misschien gelijk ook even meenemen hoe je een fietsband plakt, want dat heb ik ook nog nooit gedaan. 

5 opmerkingen:

  1. Dat van die fietsband zou ik ook wel willen weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben -sorry- heel erg handig met apparaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euh ja, ik ben ook wel handig.. Als er gaten geboord moeten worden, dan krijg ik de boormachine in handen gedrukt..sorry..
    En een fietsband plakken heb ik op school geleerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou troost je, ik héb de huishoudschool gedaan en daar maar bar weinig geleerd waar ik later iets aan heb gehad in de huishouding. Zeker geen dingen die ik niet,al doende, in de huishouding toch wel snel leerde.
    Maar ja, in mijn H-H-schooltijd waren er nog computers, het elektrische strijkijzer (zonder stoom) was nog zo nieuw dat we óók nog met een "bout" moesten leren strijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...