zaterdag 12 maart 2016

Wat is het fijn om mama te zijn

Lekker weekje, deze week. De complimenten voor jongste, de lol in judo, musicalles, zwemmen zelfs. Ik realiseer me dat ik opeens wel heel veel voor hem op touw heb gezet, maar hij vaart er wel bij. En al ren ik me suf op vooral zaterdagochtend van de ene naar de andere activiteit, hij vindt het wel gezellig ook de quality time tussendoor. "Mama, ik vind het zo leuk om alléén met jou te zijn", vertrouwde hij me toe.

Hij had in de klas cijfers moeten geven aan juffen en medeleerlingen. Gaf de juffen in zijn klas een rapportcijfer 9. En mij een 1000+. "Omdat ik zo goed voor hem zorg", haha. Nou, is dat lief?!

De puber staat opeens weer redelijk vroeg op en is vrolijk door de dag heen, óók na afloop van huiswerkbegeleiding. Ik mis hem wel als hij er niet is, maar aan de andere kant, een uurtje een vrolijke tiener is prettiger dan de hele middag een suffe zielige boze.

Dochter doet zo haar ding, houdt van kletsen, vooral 's avonds in bed, en maakt overdag veel moois. Van maquettes met kleine huisjes en landschappen tot tekeningen tot videoclips en een heus zelf geschreven 'script' voor de gekregen vingerpoppetjes. Wow. Binnenkort gaan ze met school meedoen met het tv programma Erecode, in de Efteling! Ze hoopt natuurlijk ontzettend dat zij één van de vier kinderen uit haar klas is die ook daadwerkelijk met de quiz mee mogen doen. Maar anders is ze gewoon publiek, en dan is het ook een leuk uitje, met tv opnames en een halve dag in de Efteling rondlopen.

Waarom ze háár uit moeten kiezen uit alle leerlingen van haar klas? "Ik durf dan wel niet in de échte achtbanen, maar dat hoeft maar één van de twee kinderen. En ik wil later wél graag bij de tv werken of acteur in film of op toneel of zo worden."  Duimen jullie mee?


7 opmerkingen:

  1. Kijk, en daarom is het leuk om moeder (te mogen) zijn :-) Daar kijk ik ook graag op terug, op zulke momenten, dagen, weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, ik duim mee! Een toplogje dat je natuurlijk áltijd even terug kunt lezen als het af en toe even allemaal wat minder is;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat spannend zeg. Ik duim!
    En verder: wat een fijne flow!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke momenten met je kinderen zijn goud waard! Wat een gouden moeder ben je.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...