zondag 13 maart 2016

De zaterdaghulp

Even bij de Blokker, moet iets hebben voor het huishouden. Ik reken mijn 2 euro 50 gepast af.

"Bon mee?"
"Nee dank je."
"Fijn weekend!"
"Hetzelfde".
"FIJN WEEKEND!"

Ik kijk haar wat bevreemd aan. Blijft ze nou aan de gang? Dat wordt een dubbel fijn weekend zo.

"Bon mee?", vraagt ze ook voor de tweede keer.

Ik heb hem dan toch maar aangepakt.

"Fijn weekend!" roept ze nogmaals.

Vraag me af wat ze allemaal tegen haar vriend zegt als ze na een lange zaterdag achter de kassa thuiskomt.

3 opmerkingen:

  1. Zoiets slijt erin ja, een vriendin van mij ging in de fout bij haar streng katholieke schoonouders tijdens het bidden voor de maaltijd. i.p.v "in de naam van de vader"enz...." dreunde zij de riedel op waarmee ze op haar werk de telefoon aan nam;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me dat weleens af van die meiden achter de kassa bij de AH, of die niet helemaal gek worden van dat riedeltje wat ze eindeloos vaak achter elkaar moeten herhalen, van: "Goedenavond... heeft u een bonuskaart?... Spaart u Eftelingpunten?... Bonnetje mee?... Fijne avond!"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hele idee dat je iemand tegen komt die zegt: "Lang niet gezien" en dat jij antwoord met: "goed"......

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?