dinsdag 15 december 2015

Stemmingen

Gisteravond, vannacht. Een hoop beren op de weg. En ze losten niet zomaar zoals gewoonlijk op toen het licht werd buiten. Heb niks aangepakt, had er de fut niet voor. Weg éten die emoties, slapen op de bank. Wakker worden met een iets uitgeruster maar niet veel vrolijker gevoel.

Tót het moment dat ik de kleinste (zorgenpost eh) hartedief de school uit zag huppelen en in mijn armen sloot. Ping! Van het ene moment op het andere was de boze zwarte bui weg en was ik weer mijn eigen vertrouwde blije zelf. "Mama, ik wil altijd bij je blijven..", zei hij nog, om me wat verder te laten smelten. 

Ik weet het niet hoor, maar zouden dit nou de wisselende stemmingen in het pakketje "overgang" zijn? Vermoeiend.

10 opmerkingen:

  1. O' wat lief! Als ze zo klein zijn, dan stelen ze zo je hart.
    Gelukkig voelde je je vrolijker. Er zijn zo van die dagen. Maar als het je een troost mag zijn.. het waait vaak ook gauw weer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou zomaar kunnen, zo'n bah-bui. Had ik ook wel last van. Alleen hier geen troostende hartendiefjes ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het zo zonder overgang ook wel hoor, dat ik ook het gevoel heb dat ik overal wel om kan huilen. Gelukkig gaat het ook weer over. Je jongste is een lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongesteld worden? Ik heb het ook, tegenwoordig, tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Oooo ik had leuke lachende gezichtjes maar daar maakt ie vraagtekens van, nou ja :) :)

      Verwijderen
  6. He gats, wat vervelend dat je je zo voelt. Maar gelukkig is daar die kleine vent!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat lijkt me niet fijn zeg! Maar wel weer goed nieuws dat de somberheid ook zo ineens kan oplossen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zou zómaar kunnen, de overgang kan vreemde dingen doen met vrouwen. Maar natuurlijk hebben álle moeders wel een zo'n dag, moeders zijn toch ook een beetje het "afreageerkamertje" van het hele gezin en komen vaak zelf niet aan bod . Gelukkig dat er ook maar weinig nodig is om die stemming om te laten slaan, kinderen zijn heerlijk...... maar soms alleen als ze slapen;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...