zaterdag 19 april 2014

Beetje winkelen

Zaterdagmiddag, Paaszaterdag, en ik moet nog even snel naar het winkelcentrum een dorp verderop om iets op te halen. Kleuter wil mee.

Pardon? Wat zegt ie nou? Ik ga wínkelen hoor, kleuter, en het is beredruk en ik heb haast. Hij wil toch mee. Eenmaal daar heeft hij er zin in. In de lift, lekker huppelen op de tegels met de mooie patronen. Hij vindt het niet erg om de beha-winkel in te duiken en daar even te wachten. Dan nog wat tekenpapier kopen bij een uberdrukke He.ma, en dan is het tijd voor een ijsje.

Tegenover het bankje waar we het ijsje wegwerken zit een schoenenzaak. Daar wil meneer heen, zegt hij, als het ijsje straks op is. Ikzelf ben altijd in de markt voor een rondje schoenenzaak, dus ik doe mee. We kijken wat bij de maat 40, bij de kinderafdeling. Uiteindelijk staan we bij het rek met teenslippers. Die wil hij. Pardon? Kleuter en nieuwe schoenen? Ik ben de link even kwijt, maar ik weet nog een paar blogjes waarin ik beschrijf wat een drama het is om met een kind dat géén nieuwe schoenen wil maar wel nodig heeft een schoenenzaak te bezoeken...

Even later stapt, rent en springt hij rondjes door de winkel op een paar vrolijk blauwe teenslippertjes maat 28. Zijn eerste. En dat voelt wel wat raar ja. "Misschien eerst even thuis oefenen voor je ze op vakantie meeneemt", lacht de verkoopster. Maar hij weet het zeker, deze gaan het worden. Ik betaal en we gaan vrolijk weer op weg naar huis.

Ik moet nog even wennen aan het idee van een zoon die uit vrije wil met me gaat winkelen, maar gezellig was het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...