donderdag 6 maart 2014

Zo'n dag

De verdoving is na een uur of vijf bijna uitgewerkt, ik voel mijn tong en wangen weer, maar nu heb ik opeens een kloppende pijn ergens achterin mijn kaak. De tandarts heeft vanmorgen wat kapotte vullingen vervangen., niet op die zere plek, dat was te voor de hand liggend geweest. Ik had er trouwens verder geen last van, tót vanmiddag dus, nu alles weer netjes gefixt is. Het is allemaal wel te doen, die pijntjes en die slappe tintelende wangen, maar het irriteert wel.

Net als het vriendje van zoon, die met ons mee naar huis ging. Het ventje is net een oud wijf, wat kan die kletsen zeg. En als hij het nou nog tegen zoon deed, maar nee, hij moet mij hebben. Mevrouw moeder vahan, wij hebben een kapot gasfornuis thuis. Mevrouw moeder van, mijn moeder heeft op facebook gezien dat u nieuwe eetkamestoelen heeft. En zo ging het maar door. Niet alleen irriteert het geklets me, ook het feit dat zijn moeder, die geen officieel vriendje van me is op facebook dat wel heeft gezien, en ook dat hij dat dan weer doorkletst. En dat hij door mijn huis loopt te speuren en te neuzen en me aan een kruisverhoor onderwerpt over mijn huisraad. Met de beste bedoelingen. Maar toch.

Even later betrapte ik dochter, die heel stilletjes nóg een greep in de snoepkast aan het doen was, voor haar en haar vriendinnetje boven. Zonder dat eerst even netjes te vragen aan mij (ze wist vast dat ik nee zou zeggen...) Ik kan daar zeer slecht tegen, tegen stiekem gedoe. Dus mocht ze niks. Geen snoep meer. En, tweede plan van de dames, zelf gaan kopen in de supermarkt met geld uit haar spaarpot, nee, vond ik ook al niet goed. Ga maar buiten spelen, hup! En neem je telefoon mee, als je horloge kapot is.

Een kwartier later staat zoon voor de deur te bellen  (ondanks de sleutel die ik hem meegegeven had - o ja sorry)  Hij had een kapotte No.kia telefoon op straat gevonden, net zo een als zus had. Maar hij had m in elkaar gezet en nu deed hij het weer. En toen heeft hij hem gelijk maar even teruggegeven aan zus die een paar straten verderop aan het zoeken was.

Zo'n dag is het dus. Het gaat nergens over, maar het irriteert me allemaal mateloos.

En twee van de drie hebben helemaal niets geproefd van het eten dat ik gekookt heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?