donderdag 18 april 2013

Simpel

"Goedemorgen-met-vanPuffelen-van-A.B.C.-autoverzekeringen", ratelt het in mijn oor. "WAARMEE KAN IK U VAN DIENST ZIJN?"

Dat was een aanslag op mijn trommelvlies, maar ik durf natuurlijk niet te vragen of hij zachter praten kan. Ik houd de telefoon maar wat verder van mijn oor.

"Goedemorgen, met Mammalien. Ik wil wat gegevens wijzigen, ik heb een andere auto gekocht."
"O, MAMMALIEN, GEFELICITEERD!!!!", brult hij. Hij gaat helemaal uit zijn plaatje. Wat heeft deze man voor gekke pilletjes op? "MEVROUW MAMMALIEN?! GEFELICITEERD!" roept hij nogmaals als ik niet direct reageer. Ik vraag me af of hij thuis ook zo doet als zijn vrouw met een half gesneden wit, drie tartaartjes en een nieuwe vaatwasborstel thuiskomt.  "Eh, ja. Dank je. Maar nu wil ik graag mijn kenteken doorgeven."

Dat bleek te kunnen, gelukkig. Maar dat gingen we dan wel sámen doen, vond hij. Op het grote boze internet nog wel. "IK LOODS U ER WEL DOOR, MEVROUWTJE!".

Kreun. Ik weet niet of het door mijn geboortejaar, mijn geslacht of iets anders wat hij op mijn polis heeft gelezen komt, maar deze man denkt geloof ik dat hij met een idioot te maken heeft. Of waarschijnlijker, is hij zelf een idioot en denkt hij helemaal niet maar voert gewoon de instructies van zijn baas uit: wees duidelijk en enthousiast en behulpzaam. Helaas slaat hij daarin een beetje door. En daar kunnen sommige Mammalienen zeer slecht tegen.

Nadat hij de url voor me gespeld had (waarom niet gewoon de naam van het bedrijf, dan had ik niet eens hoeven bellen?) heb ik de telefoon opgehangen en bleek ik helemaal zelf in staat mijn kenteken in het desbetreffende veldje in te typen. Ik begon een beetje pukkeltjes van deze man te krijgen, en niet alleen op mijn trommelviezen.  "EN ALS U ER NIET UITKOMT KUNT U ALTIJD TERUGBELLEN!"

Het enige waar ik niet uit ben gekomen is waar ik er precies niet uit zou komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!