donderdag 25 april 2013

Het is weer tuinweer

Wat een lekker tuinweertje gisteren, en vandaag! Maar na een kwartiertje zitten en genieten begint het bij mij alweer te kriebelen (wie had er bij ons htuis nou ook alweer een diagnose met te weinig rust in het hoofd?!) dus heb gisteren al wat onkruid getrokken en plannen gemaakt. Vandaag fijn naar het tuincentrum. Ik heb een flinke vangst. Van mest en potgrond tot franse geraniums voor in de potten en een paar nieuwe struiken van de soort die het altijd eigenlijk wel doen (aucuba en een laurierstruik) voor op die zompige schaduwplek waar ze de in mijn ogen niet voldoende presterende collega plantjes mogen vervangen. (Sorry, geen geduld of medelijden wat het plantjes betreft!)

Wat het wel prima doet zijn de paarde(n)bloemen die her en der uit de grond komen. Tussen de maagdenpalm, tussen het grind, tussen de tegeltjes... En dat vind ik dan weer minder leuk. (Tips zijn welkom!)

En dan valt mijn oog ook weer op die oude houten tuinset. Een tafel met houten klapstoelen. We kunnen er aan eten, dat wel, maar lekker relaxed liggen valt tegen. Bovendien hebben ze steeds een laag olie nodig, en even een stukje verderop zetten is ook nogal een klus... De kussens zijn aan vervanging toe, en de stoelen misschien eh... tja... ook wel? En laat ik nou in de winkel allemaal mooie vette luie loungebanken hebben gezien die prima in het hoekje daar zouden passen.... Het is dat ik tegenwoordig weinig verdien en op mijn centjes zit. Maar ik houd de blaadjes toch maar even in de gaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...