maandag 25 maart 2013

Voorjaarsschoonmaak

Al voelt het als mid-winter, ik heb besloten de lente uit te dagen: ik ben vanmorgen met de grote voorjaarsschoonmaak begonnen. Goed voor de lichaamsbeweging en de muizen in mijn hoofd. En eerlijk gezegd was het ook wel een beetje nodig als ik zo kijk. Het begint op te vallen dat we de schoonmaakhulp drie jaar geleden haar congé hebben gegeven...  Dus terwijl de driejarige op de bank zat te i-padden ben ik druk in de weer met stofzuigers, ragebollen en vooral heel veel emmers met sop.

Heerlijk. Zou ik vaker moeten doen. Het nadeel van al dat frisse geschrob is dat ik nu alleen nog maar meer huishoudelijke wensen heb. De vloer zou eens goed geschuurd en opnieuw gelakt moeten worden. De muren van een nieuw stuclaagje voorzien. De binnendeuren vervangen. En dan heb ik het nog niet eens over de bekleding van de bank en de eetkamerstoelen gehad. Maar daarvoor moeten we eerst op zoek naar een dierenarts die bereid is wat nageltjes te trekken. Of misschien maar zelf een nieuwe bank mozaïeken. Van beton.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?