zaterdag 27 februari 2010

Over langzame kwartjes en spuitpoep

"Tandjes, het zijn vast tandjes", riep ik toen ik een bijzonder vies stinkende baby van manlief kreeg aangereikt. Nou heb ik nooit zo'n hekel aan het verschonen van mijn eigen kleintjes, maar na de vijfde spuitluier op een dag begon zelfs ik er toch wel een beetje genoeg van te krijgen.

Manlief lag de dag erop onbeweeglijk op de bank met klachten over pijn in de buik en verhalen over zijn wc bezoek. Ach, mannen, dacht ik nog. Gaat wel over.

De dag daarna was ik aan de beurt. Op het feestje van zoon, een erg slechte timing dus. Maar, zo redeneerde ik het buikvirus tussen mijn oren, dat komt vast door de stress.

Pas de volgende dag viel het kwartje. Toen dochter op weg naar huis een heel raar loopje deed en ik thuis inderdaad direct haar beide broeken kon verschonen. En toen ze 's avonds naar me toen kwam "mama, het wordt weer zo warm in mijn broek" ... uhll..... Ik ben inmiddels uit de ontkenningsfase: dat buikvirus, waar de collega's het laatst over hadden, dat is ook bij ons langsgeweest.

21 opmerkingen:

  1. helaas ontkwamen wij er ook niet aan. bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij zijn al de dupe geweest paar weekjes terug, het heerst echt!
    Beterschap!

    Ps: wat een geweldige blog! Ik heb je pas ontdekt en vind het heerlijk om je blog te lezen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai... volgens mij is het virus hier in de regio nog niet geweest. Heb er nog niemand over gehoord.
    Welk deel van het land zit jij ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier heb ik het ook nog niet rond zien waren.....In ieder geval zijn jullie weer klaar voor het komende jaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier nog geen last, gelukkig.
    Ach, af en toe gratis ontslakken is zo gek nog niet toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bleh, nou succes met de was dan maar!
    hihi
    Hier in de omgeving ook nog niemand hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, dat was niet heel tof dus. Inmiddels alles weer gewoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O dat is letterlijk shit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh jakkie, maar je schrijft er wel weer heel leuk over... meteen verdersturen, maar NIET HIERHEEN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk blijft het ginder...niet doorsturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh iew! vies!

    en dit roep ik zo hard omdat wij het ook hebben gehad, een voor een gingen we bijna allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. he getver....

    is het allemaal over nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vreselijk zeg, hier gelukkig ook nog niet, maar we gooien ter voorzorg onze grenzen dicht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh erg he. Norovirus zeker, hier lag een heel verpleegtehuis plat

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He bah. Hier hebben we het ook nog niet gezien, maar op mijn werk al wel flink veel mensen die het hebben. Ben bang dat we het niet lang meer buiten de deur kunnen houden. Nou ja, jullkie hebben het maar weer gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en volgens mij is het redelijk snel weer weg dan bij jullie...? Rustig aan doen, hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een sh*tzooi bij jullie zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hadden het een paar weken geleden te pakken, ook zo een voor een.
    Gelukkig was het bij iedereen al na een dagje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. er is niks zo vervelend als buikkrampen hé, beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik tel 1, 2, 3, 4...hopelijk blijft je oudste verstoken van het buikvirus... Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk, een blog waarbij ik plat lig van het lachen. Allez, niet om je virus, maar om je manier van schrijven!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...