dinsdag 7 maart 2017

En toen had ik alleen het hoesje nog...

Pats! Daar lag mijn oude iPhone 4S op de tegels van de wc. Eerder gooi- en smijtwerk had hij overleefd, maar dit keer was het beeldscherm echt in honderdduizend scherven uiteen gevallen.

Het was even balen, natuurlijk, maar toch ook weer nét dat zetje dat ik nodig had om een nieuwe telefoon aan te willen schaffen. Een modernere, met het nieuwste besturingssysteem, met veel betere camera, maar vooral ook een veel groter scherm! Een 6 plus dus, want zonder leesbril wordt het steeds lastiger. Ik stuur regelmatig een hele verkeerde emoticon mee met mijn whatsappjes, omdat ik echt niet meer zie of zo'n geel bolletje nou lacht of boos kijkt...  Bovendien was het al nooit helemaal het ideale apparaat om bijvoorbeeld een website te bekijken. Groot dus, moest het worden.

Mijn mooie nieuwe giraf hoesje!
Stuur Pappalien om een boodschap het internet op, en hij vindt het. Een 6plus, refurbished, 1 jaar garantie, zacht prijsje. Ik heb alvast een mooi hoesje (bij onze hofleverancier caseable.com) laten maken. Een paar dagen later was hij in huis. Zag er prima uit. Sim en al mijn gegevens netjes overgezet. Klaar. Blij.

Maar niet voor lang. Na een dagje begon het op te vallen dat het ding niet altijd deed wat ik wilde maar zelf de controle overnam. Zo kreeg ik halverwege een door mij te versturen tekstberichtje opeens de letters niet meer ingetypt. Ging het ding uit eigen beweging apps openen en verbood het kreng me uiteindelijk gewoon in te loggen. Aan-uit-aan-uit, en hé, daar deed ie het weer. Even.

Omdat dit toch niet helemaal was wat ik me voor had gesteld sturen we hem dus maar terug om om te ruilen voor een werkend exemplaar. Maar wat te beginnen zonder mobiel, anno 2017?
De oude (met inmiddels hersteld scherm) was nog nét niet verkocht. Helaas bleek het terugzetten van sim en data van nieuw naar oud niet zo simpel. Met veel pijn en moeite is het gelukt, en heb ik de backup uit 2015 terug. Zodat mijn meest recente whatsappje gaat over het bedenken van een cadeau voor een verjaardag die al twee jaar terug is geweest. En, nog fijner, ik nieuwe telefoonnummers van de afgelopen twee jaar handmatig heb moeten invoeren.

Maar het werkt weer. Mijn nieuwe hoes ligt werkloos te wachten tot hopelijk zeer binnenkort een wel werkende 6plus komt...

9 opmerkingen:

  1. Wat een tegenvaller dat die iPhone 6 niet naar behoren werkte. Hopelijk krijg je inderdaad binnenkort wel een werkend exemplaar.
    Wij hebben hier ook het nodige smartphone leed gehad de laatste tijd: eerst laat dochterlief haar nieuwe One Plus X vallen en is het scherm kapot. De herstelling kost 159 euro (omdat het geen courant toestel is). Dan vertrekt dochter op skireis met school en komt ze terug met... opnieuw een kapot scherm. Pff...echt balen hoor, maar ze kan haar nieuw scherm mooi zelf betalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een Samsung meisje en voor het luttele bedrag van 240 euro had ik een prachtige A3, erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En die appels zijn zo duur! Oef. Hoop dat je tevreden bent met je oude.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, dat valt vies tegen. Ik heb sinds kort een iPhone via het werk. Is toch wel een kek dingetje. Al ben ik toch ook wel een Huawei-meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zweer al jaren bij samsung. Heb een s5 die het prima doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aargh wat een vervelend gedoe zeg. Ik haat apparatuur die niet doet wat hij zou moeten doen...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn vader had ook een refurbished, die deed het na twee keer terugsturen nog niet goed (uiteraard waren wij (lees: mijn man) steeds de sjaak om het allemaal in te stellen en te testen :-)). Toen kreeg hij een andere en die werkt als een zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?