maandag 3 november 2014

Waar papa's wel niet goed in zijn

Ik zit op zolder, even achter mijn pc na een drukke mama-dag. Papa is nu beneden bij ze, hij let vast wel even op. Plots gaat de telefoon. Een mobiel nummer. Een best bekend mobiel nummer.

- "Mama," hoor ik de stem van de vader van mijn kinderen, "mama, je spreekt met kleuter. Ik zit op de wc, en ik wil heel graag dat jij komt!". Ja ja.

- "Dag lieve kleuter! Is papa niet in de beurt om je te helpen?"

- "Maar mama, ik wil echt heel heel erg graag dat jij komt", sprak de man die beweerde mijn kind te zijn.

Nou ken ik mijn man een beetje, en mijn kleuter, dus ik ben maar gezwicht en snel twee trappen afgehold om te zien hoe of wat. Man op de bank - onderuit voeten op tafel, gsm nog in zijn hand - glimlachte me liefjes toe. Op de wc hing kleuter, broek op zijn knietjes. In de wc pot had een enorme ontploffing plaatsgevonden, de stinkende lichtbruine klodders zaten werkelijk overal. Het was overduidelijk, hier kan alleen een mama tegenop.

Kleuters buikpijn was wél over nu. En zijn gedachten waren alweer bij een van zijn op het moment favoriete spelletjes.

- "Mama, is dit ook een verstop-plek?" Eh, nou kleuter, dit heeft helemaal niets met verstopping te maken geloof ik, mompelde ik vanachter mijn glori.x doekjes. En daar moesten ze in de huiskamer vanaf de bank dan wel weer heel hard om lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...