zaterdag 12 oktober 2013

Herfst

Vrijdagochtend. Als ik opsta is het pikkedonker. Aankleden, eten maken, alles moet bij kunstlicht. Pas om acht uur schuif ik de luxaflex wat omhoog, in de hoop dat er wat meer licht van buiten komt. Om negen uur is het nog steeds donker in huis, en kil. Ik begrijp waarom de kinderen niet uit bed willen komen, niet willen aankleden en al helemaal niet naar school willen. Maar stiekem ben ik toch blij dat ze zo gaan, want mijn hoofd voelt zwaar en mijn holtes zitten dicht.

Rond tien uur besluit ik boodschappen te gaan doen, met de auto. En ik ben duidelijk niet de enige met dat plan. Op een regenachtige vrijdagochtend parkeren bij de super in het winkelcentrumpje hier, dat is vragen om problemen. Na samen met nog een tiental andere chagrijnige bestuurders tevergeefs een paar rondjes in de parkeergarage gereden te hebben geef ik het op en rijd door naar een andere supermarkt waar het hopelijk rustiger is.

Even later ben ik weer thuis. De neusspray was uitverkocht, maar een pak punselies biedt troost. Ik zet de verwarming op 23 en duik samen met mijn boek onder een dekentje op de bank. De regen ratelt nog steeds tegen het raam, maar het maakt me even niet meer uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?