maandag 17 juni 2013

Geplukte kip

Tijd voor eens een intiem blogje. Iets wat de diepte ingaat, diep diep dieper naar beneden, ja dáár. Mijn onderbenen. Ze zien er uit alsof ze door de bietenschaaf heen zijn gegaan. En waar er geen bloederige korsten te zien zijn daar is de huid rood en geirriteerd en vol bulten.

Zéér charmant ja. En hoe dat zo gekomen is? Nou, omdat ik op het weerbericht aan zag komen dat het jurkjesweer gaat worden en er dus weer onthaard moest worden. Doe ik wel vaker hoor, maar niet te vaak. Ik kan er eh, niet zo goed meer tegen. Meestal dus niet in de ochtend van maar de avond vóór rokjesweer om de boel nog een beetje toonbaar te houden. (Ik heb het een keer gedaan vlak voor we naar een chloorzwembad gingen. Dat zag er niet alleen heel apart uit maar deed ook godsgruwelijk veel pijn! Beetje dom.)

Ik scheer nat. Met een mesje en scheerschuim voor de gevoelige huid, warm water, apres-shaving creme achteraf. Sinds jaren de minst slechte optie. Laseren werkt niet (te blond). Onthaarcreme daar valt mijn vel van af en de haren blijven zitten. Harsen doet pijn, en wie garandeert mij dat ik er dan niet als een mishandelde grapefruit uitzie?! Een scheerapparaat had ik maar ging kapot, en toen was het mesje van man aan de beurt om ook mij te helpen. En dat doe ik al jaren, ook op de plekken waar de huid wat gevoeliger is. En gek genoeg is dát meestal niet zo'n probleem. Maar die onderbenen he... Ik zal jullie de foto besparen, denk maar aan een geplukte kip. En het lijkt elke keer erger te worden.

Waarom schrijf ik dit? Ten eerste, dan ben je gewaarschuwd. Zie je me in het echt dan weet je dat het niet komt door psychische problemen of huiselijk geweld. Ten tweede en vooral, misschien is er iemand met verstand van dit soort zaken die de gouden tip heeft? En anders houd ik het de rest van de zomer bij die zwarte maillot onder mijn badpak.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?