dinsdag 9 april 2013

Niet alleen de koningin houdt er mee op

Hoe meer kinderen, hoe kleiner de auto's bij Mammalien, zo bleek de afgelopen jaren. Zal wel iets te maken hebben met het aantal uren in vaste dienst en bijbehorend salaris. Daarbij verschoven de prioriteiten een beetje, en zodra ik besloot dat kinderen leuker zijn dan auto's ging het al snel bergafwaarts met het aantal pk's en kekke accessoires onder mijn mobiele kont. (Ruimte is trouwens wel belangrijk, want opeens moet je buggy's, autostoeltjes met of zonder kind, kinderwagens, speelgoed en fietsjes overal en nergens naar toe vervoeren...)

Ruim tien jaar terug reed ik nog in een vette Alfa 156,  daarna had ik wat kortstondige wisselende contacten met diverse nieuwe middenklassers van de leasemaatschappij met als dieptepunt een blikkerige Seat Cordoba. Daarna heb ik een tweedehands Ford Focusje in eigen beheer gekocht. Die auto rijdt prima, maar is nu inmiddels vijftien jaar oud, volledig overwoekerd met mos (dus wel groen!), en economisch bijna total-loss verklaard. De man van de garage vond bij de laatste apk dat ik maar eens moest gaan denken aan "afscheid nemen".

Dus dat doe ik dan maar. Vaarwel, lieve Focus. Het was fijn met jou. Maar ik vind veiligheid ook wat waard en bovendien heb ik een pesthekel aan dure beurten.

En nu morgen maar eens kijken of mijn drie schaapjes én hun vriendjes én de boodschappen ook in een écht miniscuul huisvrouwen/boodschappenautootje passen. Het is tenslotte crisis.

Mijn auto is dood. Lang leve mijn auto!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...