dinsdag 9 mei 2017

Einde van een luizentijdperk


Na een jaar of 8 trouwe dienst als luizenmoeder zit het er op. Soms viel het mee, soms viel het tegen. Qua vangst, en qua gezelligheid. Zo viel ik bij de school van jongste zoon met mijn neus in de boter waar er een heuse luizenoorlog werd uitgevochten over de hoofdjes van de kinderen. De klas van oudste, daar zaten wat meisjes in die het echt een soort verwennerij vonden als ze uit de klas werden gehaald om op de gang even lekker aan hun haar gefriemeld te worden.

De klas van dochter, daar is het altijd wel gezellig. mijn medeluizenmoeder daar is een gezellig en relaxed mens en daar zijn (dus) de kinderen ontspannen en vriendelijk en ondergaan het gespeur op hun hoofdjes braaf.

Donderdag is de laatste dag dat er controle is. Champagne! Of nee: we nemen dit keer onze eigen luizen mee.  




12 opmerkingen:

  1. Gave traktatie!
    Ik wil alles wel doen op school, maar luizenmoeder is aan mij niet besteed. Maar dat komt misschien vooral door de angst dat ik luizen over het hoofd zie/voel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh... waarom denk ik dat ik het graag sámen met iemand doe? Zelfs met leesbril op zie ik wel eens een babyluis over het hoofdje...

      Verwijderen
  2. Ik krijg jeuk op mijn hoofd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn tijd kwam daar nog een verpleegster van de GGD voor op de scholen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, ik mag nog een paar jaar... jongste zit pas in groep 2.. Oudste zit op het VO in de 4e.. Ik schiet daar wat wortels op het schoolplein en in het schoolgebouw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem aan dat je bij oudste niet meer elke dag mee mag om hem netjes in de klas af te leveren :-)

      Verwijderen
  5. Ik ben ook luizenmoeder, vooralsnog alleen bij de kleuters dus ik mag nog even denk ik ;)Ik vind het erg gezellig, en die meest vlassige kleuterhaartjes kan je nog heel gemakkelijk alles tussen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat scheelt inderdaad! Er zitten een paar dames in groep 8 waarbij het niet eenvoudig meer is... (en ik hoop voor hun ouders dat ze luisvrij zijn, want zo'n bos elke dag met luizenkam uitkammen is niet fijn!)

      Verwijderen
  6. Dát zijn nog eens lekkere luizen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?