maandag 22 juli 2013

Ledigheid (Zomervakantie 2013 dag 4/45)

Op dag 1 gingen we naar de speeltuin met wat vriendjes (en hun mama). Op dag 2 een dagje pretpark. Dag 3 was een dagje thuis, met taart bakken en bezoek van opa en oma. En toen begon dag 4....

Dag vier begon om kwart over zeven. Kleuter eiste dat ik uit bed zou komen. Ik. Niet papa, die toch ging werken. En op een dusdanig volume dat ook zus en broer wakker werden. Zodat we min of meer in het schoolritme om acht uur allemaal aangekleed en met ontbijt achter de kiezen klaar zaten om de dag te beginnen. En nu? Wat nu? zag je ze denken.

Na wat huishoudelijke taakjes gedaan te hebben heb ik dus met dochter geknutseld. Oudste en jongste zaten achter een beeldscherm geplakt. Dus na knutseltijd moesten we naar buiten. Vond ik. Kleuter was er nog een half uurtje voor te porren, maar daarna kwamen we -al enigszins oververhit - weer terug thuis waar de oudste twee verveeld zaten te pruilen. Eén gebroken zwaard en één barbie-zeemeermin die uit haar staart is geknapt. Wat er verder nog te doen is, ze weten het niet, kunnen niets verzinnen. Die kunst hebben ze in de afgelopen periode op school blijkbaar weer verleerd en moeten ze opnieuw uitvinden. Ook kleuter hangt aan mijn been te "mama-wat-moet-ik-jij-moet-het-zeggen".

Ik ben dus maar even naar mijn stille computerhok gevlucht. Ik doe mijn best voor ze, maar ben niet van plan 45 dagen lang 24 uur per dag voor éénpersoons entertainmentteam te gaan spelen.

Typische eerste dag van de zomervakantie. Ook deze gaat weer voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?