zondag 12 november 2017

Wat zit er in mijn nachtkastje

Weten jullie nog, vroeger die tag "wat zit er in je handtas", of  "wat zit er in je koelkast"? Dan moest je per direct een foto maken van de inhoud ervan en op je blog publiceren, zonder dat er dingen uithaalde. Meestal best génant (voor jezelf dan, want iedereen heeft een enorme berg nutteloze troep en tampons in haar handtas zitten toch?) Eigenlijk ook wel weer leuk om na jaren terug te zien en te merken dat ook die inhoud aan vernadering onderhevig is. Vooral de koelkast blijkt nog véél voller (en leger) te kunnen, met pubers in huis...

Vanochtend viel mijn oog op mijn nachtkastje en het idee voor een nieuwe blog was geboren.

Op te delen in twee delen trouwen. Ten eerste, wat zit er in mijn nachtkastje? Het tweede, wat ligt er eigenlijk náást mijn nachtkastje? Bij gebrek aan ruimte...  Deel één komt morgen. Vandaag deel twee.

Wat ligt er niet in of op mijn nachtkastje maar bij gebrek aan ruimte naast mijn bed?






Boeken, dus. En een heleboel stof. 
  • Van idee naar app. Geleend van de bieb. Wil ik nog wel eens leren, zelfs apps maken. Boek Ziet er overzichtelijk en toegankelijk uit, maar heb de moed nog niet gehad het boek ook daadwerkelijk te lezen.
  • Ook van de bieb: Boeddhisme voor alledag. Boeddhisme spreekt me altijd aan, maar hoe het precies zit en om het nou ook daadwerkelijk toe te passen, dat vergeet ik dan weer. Als ik in de mood ben bestel ik dan zo'n boek in de bieb. Maar die mood gaat ook weer snel voorbij, en dan komt het lezen er weer niet van.
  • Twee kleine boekjes: De gids over hoogbegaafde kids, 80 vragen en opvoedtips. En De gids over emoties bij kids. Ook 80 tips, bedoeld voor ouders van de wat gevoeligere kinderen die soms niet weten wat te doen met hun eigen gevoelens. Heel herkenbare "problemen", dingen waar we tegenaan lopen. Goed kort uitgelegd,  met praktische tips inderdaad. Ook om nog eens na te lezen.
  • Een boek over google analytics, analyse tool van Google die je vertelt hoe jouw website (niet deze, daar staat het niet op) presteert. Welke zoekwoorden doen het goed, waar komen je bezoekers binnen en hoe lang blijven ze. Waarom gaan ze uberhaupt weer weg zonder iets van je te kopen of op je ads te klikken. 
  • Op dieet? Doe normaal! Van één van jullie als tips gekregen. Het beste dieetboek ooit. Gelezen, maar ligt klaar voor nog een keer.
  • Het vervolg op het meesterwerk "Slim, maar...", over kinderen met een goed verstand maar wat mindere executieve vaardigheden. Het zit er wel maar het komt er niet uit. Vergeten kwijt en afgeleid. is een vervolg. Zeker van toepassing, ook op mijn zonen, met tips voor ouders. Gelezen, naslagwerk. Reminder. 
  • Gone is een krijgertje. Geen idee nog waar het over gaat. Is vast heel spannend. 

Van die boeken die ik éigenlijk heel interessant vind maar waar ik steeds maar niet toe kom. Ik lees namelijk vooral mijn e-reader. Die hier op de foto niet bijligt omdat ik hem mee naar de bank beneden heb genomen. Die leest fijn, zonder leesbril, met wat groter lettertype en verlicht scherm. Maar vooral staan er goeie boeken op. Zoals Nicci French, Zondagochtend breekt aan. En dat trekt toch net even wat meer dan lezen of herlezen van de papieren boeken die hier liggen. Ze liggen er dus nog wel even, ben ik bang.

Wat ligt er naast, op of onder jouw nachtkastje? Lees je voor je gaat slapen en zo ja wat dan?

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je hem hebt gelezen, Op dieet? Doe normaal!, die tip had je van mij. Heb daar (voorafgaand aan mijn maagverkleining) zo vreselijk veel aan gehad. Ben nu iets meer dan 75 kilo kwijt en pas nog steeds haar tips toe!! Daarom kom ik ook niet aan (want dat kan echt wel na een maagverkleining! ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het een goed boek. En wat super dat je zoveel kwijt bent en nog steeds blijft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zitten best interessante boeken bij (ik denk dat oudste misschien de van idee naar app wel een cool boek zou vinden, als hij dat weer zou willen toegeven)
    Ik heb Slim, maar... nog liggen. Ik wil er eigenlijk nog niet aan beginnen. Ik denk dat ik niet zo ver kom, zonder te huilen (gedoe met oudste en zo)
    Maar ik vind het fijn dat er dus wel steeds meer goede boeken komen over dat onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel doen, boek lezen. Is heel zakelijk (en toch ook weer niet) geschreven.

      Als je het leuk vindt kun je me wel eens mailen, ik denk dat onze kinderen hier en daar wel wat overeenkomsten vertonen.

      Verwijderen
  4. Hahaha, wat een boel naast je nachtkastje. Ik ben nu heel benieuwd naar wat er dan wel in past.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...