maandag 10 april 2017

Een minder geslaagd stranddagje

Verdorie! Technische problemen op de commerciële websites, inkomsten dalen enorm. Werk aan de winkel dus. Ook in het weekend.

Om de jongste twee kinderen toch even uit te laten met het mooi weer had Pappalien bedacht dat we naar Scheveningen konden. (Oudste kon niet mee wegens Heel Veel huiswerk.. )
Even lunchen, even pootjebaden en wandelen en dan weer terug was het idee. Nou ben ik dol op strand, maar het was wat slecht getimed... want de rest van Nederland (en Duitsland en weet ik waar nog meer) had geloof ik het zelfde idee.

We hebben zeker een half uur in Den Haag in de file gestaan. Wat een heksenketel daar zeg. Veel te veel auto's, scooters, getoeter en stank. Daarbij was natuurlijk ook de airco in man's auto (hij fiets voornamelijk dus had geen idee) aan een beurt toe. Wel een hele irritante piep maar geen koude lucht. Zodat de eerste lekkere lenteachtige dag van het jaar gelijk een hele warme werd.

Eenmaal aangekomen moest er direct geluncht worden, de kinderen zagen nogal witjes. De Mac, vond Pappalien, en de kinderen haalden opgelucht adem. Ik was al blij met een wc (natuurlijk was er geen IN de Mac dus moest ik bedelen in een tentje verderop...) Ik heb weinig gegeten, want behalve dat ik aan de lijn ben vind ik Mac eten echt niet lekker meer.

Het pootje baden was leuk. Koud, dat wel. Maar de zee is altijd tof, toch? Wat mij en jongste betrof duurde het te kort. Maar hé, in gezelschap moet je compromissen sluiten. Dus trokken we verder, door het zand, langs de ijswinkel (ik doe nog steeds aan de lijn, dus ik deed weer niet mee). En na de ijswinkel moest er weer gedronken worden. Aan het strand dan, eiste ik, een leuke strandtent.

Een vrije plek vinden was lastig, maar we hadden uiteindelijk een loungebankje te pakken. In de vervelendste tent die er staat volgens mij. Maar dat begreep ik pas toen we eenmaal geïnstalleerd waren. O o Gerso, overal om ons heen. Ik heb weer een hoop geleerd over uiterlijkheden en hoe je je zelf nog lelijker kunt maken door te verven en in te spuiten. Irritante muziek ook, ongeïnteresseerd niet ingewerkt personeel, 20 euro voor 5 niet heel bijzondere drankjes waar we een half uur op hebben moeten wachten terwijl jongste zoon dorst had en zich enorm aan het vervelen was (en ons dus ook)...

Ik had het een beetje gehad en wilde vooral terug naar mijn donkere koele werkplek. Volgende stranduitje beter, hoop ik.

9 opmerkingen:

  1. Jasses dus. Nu zat ik gisterochtend in de auto, en luisterde naar tips om (goedkoop) een dagtochtje te maken. Daar zat een dagje Scheveningen niet bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Scheveningen vind ik meestal ook niet zo. Wij gaan (als we gaan) naar Hoek van Holland of Kijkduin. Dat is vaak net ietsje rustiger (ietsje!!) en gemoedelijker voor mijn idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij noemen het hier Mc Drek, vanwege de troep die in de maaltijden zit. Nou ja, heel af en toe als we smerige trek hebben gaan we erlangs.
    Waardeloos dat jullie net die strandtent getroffen hebben, het kan er zo leuk zijn, lekker in het zonnetje en uit de wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een restaurant zonder toilet ga ik écht weg.Wél laden maar niet lossen ? Dagje Scheveningen op de eerste zonnige zondag....? Geen goed plan, zelfs niet al wist je niet dat de belangrijkste toegangsweg (de Raamweg) van de snelweg naar het strand voorlopig afgesloten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreselijk zeg..die file had mij al doen omdraaien. Monster is trouwens ook erg leuk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mij zal je daarom nooit in Scheveningen zien. Of ergens anders aan de Noordzee. Ten eerste... gewoon... zo heerlijk vind ik het daar niet. En ten tweede, je gaat natuurlijk alleen als het warm is (als je aan de andere kant van het land woont) en dat betekent file! Verschrikkelijk. En als je er dan eenmaal bent, lig je zo dicht op elkaar te 'genieten'. Nog meer verschrikking. Nope.. ik kies wel een meer uit aan deze kant van het land :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijkduin de volgende keer of als je toch Scheveningen wil Het stille strand bij Duindorp Al is het daar ook al minder stil Wel betere strandtenten dat wel. De Staat bv ook nog Bio wat wil een mens nog meer Woon in Den Haag kom nooit op strand boulevard Vreselijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit vind ik nou eens een realistisch gezinsuitje. Zo gaan ze meestal ook echt. Heerlijke post!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?