dinsdag 14 februari 2017

Televisieavondje voor de tv

Gezellig samen met je ouders, je brusjes en bij voorkeur een zak chips op de bank naar de tv kijken op een tijd dat je normaal door de weeks al op bed ligt. Heerlijk toch? In mijn tijd waren dat vooral quizen geloof ik: Fred Oster en Mies Bouman (de hoofdrol), Ted de Braak met de 1-2-3 show.. Ron Brandsteders Honeymoonquiz en later Linda de Mol met Loveletters.
(Zucht. Dat het ooit nog goed met mijn smaak gekomen is, als ik dat zo lees...)

Tegenwoordig zitten we met onze eigen twee oudste kinderen op vrijdagavond naar The Voice op Holland te kijken en op zaterdagavond naar Wie is De Mol. 

En dat is wel heel erg gezellig. Sommige programma's zijn gewoon alleen maar leuk omdat je er met zijn allen naar kijkt. WK voetbal bijvoorbeeld. De cupcake cup vinden dochter en ik wel leuk, maar daar gaan de mannen in dit huis niet echt voor zitten. Naar De Mol zouden man en ik alleen ook wel kijken, maar naar The Voice niet. Tenminste niet de volle twee uur. 

Maar zo met zijn allen is dat natuurlijk wel heel erg leuk. Zak chips of popcorn erbij, iets lekkers te drinken, dekentje als het koud is en lekker tegen elkaar aan kruipen. En dan maar commentaar leveren ("wat is die Waylon een irritante lul"), de voors en tegens van kandidaten bespreken, of heel hard sssssst roepen als je eens wat van de tv wilt horen. 

Het leukste vind ik als broer en zus samen gaan dollen. Ik kan er uren naar kijken. Ze kunnen goed met elkaar opschieten, maar op de een of andere manier komt het er niet zo vaak meer van dat ze ook echt samen iets doen. Andere scholen, meer huiswerk, eigen hobbies. Zo'n avondje samen is dan goud waard. 

"Mama," verzuchtte dochter laatst, "ik vind het helemaal niet leuk, die halve finale bij de The Voice".  Het bleek niet zo heel veel met de halve finale zelf te maken te hebben maar meer met het feit dat het dan bijna afgelopen was. Gelukkig werd er direct in de reclame een oplossing bedacht. The Voice Kids begint weer. "Gaan we daar ook naar kijken, pleeeeaassse?" Tuurlijk. Gezellig.

8 opmerkingen:

  1. Wij waren heel lang heel content met het hebben van geen tv. Maar langzamerhand begin ik het een beetje te missen. Juist om dit soort dingen. Over een paar jaar zie ik hier wel weer een tv in huis. Niet voor the voice trouwens, dat verdraag ik niet. Maar af en toe samen iets kijken lijkt mee heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vrees de dag dat Zoon ook zo oud is dat hij mee wil kijken. Manlief en ik hebben al zo'n verschillende smaak, komt er nog 1 bij die er wat van vindt ;-)
    Nu ligt hij toch tussen 8 en half 9 wel in bed, en kunnen wij dus ons ding qua tv doen wat we willen. Overdag netflixt hij en dan kijk ik toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier precies hetzelfde, zaterdag avond naar Wie is de Mol kijken met de kinderen van 8, 10 en 11. Het is de eerste keer dat we met zijn allen dit zo doen, mijn man vindt het verschrikkelijk, maar hij heeft maar in te schikken. The Voice hebben ze nog niet ontdekt gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al zó lang geen kinderen meer in huis dat ik niet meer weet waar we destijds samen naar keken. Van de door jou genoemde programma's kijk ik er niet één. Maar ik ben ook niet zo'n TV kijker. Ik ben wél spelletjes gek, 2 voor 12 en zo en verder misdaad series voor het evenwicht;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, goud waren ze waard die avondjes televisie vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Televisie kijken? Soms neem ik mij voor dat eens te proberen maar het komt er zelden van. Blijkbaar vind ik andere dingen leuker. Ieder z'n ding, toch? Veel kijkplezier! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij kijken niet heel vaak samen iets moet ik zeggen. Tenminste niet met jongste. Ik kijk dan weer wel samen met oudste naar bepaalde series. En dat is toch wel heel fijn, met haar hoofd op mijn schoot. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yep, die shows uit de jaren ´70 en ´80 verslond ik ook... Wij zitten ook iedere vrijdagavond een beetje gedwongen omdat zoon het zo leuk vindt naar The Voice te kijken. Man en ik zijn al die talentenjachten inmiddels zo ontzettend beu maar ja, we genieten wel van het het hele gebeuren erom heen. Vooral van het feit dat zoon het zo leuk vindt, chipje erbij, lekker laat naar bed. We gaan vrijdagavond altijd standaard tegelijkertijd naar bed.
    Zaterdagavond zelfde verhaal, Wie is de Mol maar dat vinden man en ik dan weer wél heel leuk, en zoon ook. Die komt zelf vaak tussendoor ook met allerlei complottheorietjes.
    Heel herkenbaar dus, onze vrijdag- en zaterdagavonden zien er nagenoeg hetzelfde uit als bij jouw gezin.
    En dan dachten we dat we er morgenavond met die finale weer even vanaf zijn, sluit VoiceKids naadloos aan... zucht... zitten we weer... haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?